Vi som lider av magmunsbråck/hiatusbråck och andra refluxsjukdomar.
Nu är man här igen....på toaletten....mitt i natten. Inte för att man behöver göra ngt där ,men för att man vet inte vad man ska ta sig till. Smärtorna i bröstet strålar ut mot rygg och armar. De tilltar och jag måste resa mig och gå....bara gå och gå och gå. Känner mig vimmelkantig tillslut och stannar till vid balkongdörren. Jag öppnar den i hopp om att frisk luft ska hjälpa....men det är för kallt och spänningen i kroppen tilltar. Jag fortsätter men vandring ut i köket, öppnar kylskåpet och tar ut ett rött paket mjölk. Jag vrider ansiktet åt vänster och det hugger till. Nu måste jag vrida hela kroppen för att hämta glaset som står på diskbänken vid min sida.
Efter en stund mildrar Smärtorna. Vad hade jag nu ätit och druckit under dagen? Inte mycket de sista timmarna innan sängdags. Det var avgörande ....
Jag slängde i mig en halv banan för att vara på den säkra sidan innan jag provade att lägga mig ner igen.
Inte på sidan och inte på mage....mina 2 favoritlägen.
Sträckte jag upp armarna kändes det igen.
Där låg man till slut på rygg med armarna på sidan....som en mumie.
Jag fick mitt hiartusbråck vid 18. Minns att jag vaknade av smärtor i bröst och rygg jag inte förstod. Ringde min mamma i panik och tårar.
Idag kommer Smärtorna mer ofta då jag har gått upp i vikt.
En bättre kost är allt det handlar om.