• Anonym (drogad?)

hur vet man om man blivit drogad?

Ja, ni läste väl min rubrik och det är väl min fråga: Hur vet man om man blivit drogad? Jag misstänker att någon lagt nåt i mitt vatten ute på krogen.

Anledningen till att jag misstänker detta är att jag upplevde ett "obehag! som man inte känner när man dricker alkohol. Hade drukit 2 cider tidigare på kvällen. Efter jag druckit vattnet blev jag efter en stund alldeles yr, hade ingen egen vilja-minns att jag gjorde saker som jag inte ville göra och tänkte" vad gör jag här-vill ju gå hem". När jag kom hem ca 7 timmar senare var jag fortfarende "dyngfull" dvs svårt att gå, yr, skrattade osv. Jag vet att jag inte drack mer än 2 cider tidigt på kvällen. För konstigt nog känns det som jag minns allt, men allt är en dimma. Som om jag inte kunde kontrollera mitt eget öde-jag sa bara Ja,okej!

Någon här ute med erfarenhet av sådant? Vad kan det ha varit för drog?

Kramar

• Svar på tråden hur vet man om man blivit drogad?
  • biomedbonus

lämnade du din cider utan uppsyn? fy man blir faktiskt lite rädd..
    det låter som du blivit drogad tycker jag men det finns så mycket konstigt skit nuförtiden
    så det är svårt att veta av vad?!

• delifi2

det är jättesvårt att veta vilken drog det kan ha varit, isf så skulle man tagit ett blodprov på en gång.
    men det låter om det
    har själv varit med om det

• Anonym (drogad?)

Hej igen!!!

Tack för svaren!!!

För att svara på din fråga så lämnade jag aldrig mitt vatten, utan stod med det på bardisken samtidigt som jag surrade med en helt främmande kille. Hade känt att han spanat in mig tidigare under kvällen.

Till det hemska hör att denna kille på nåt sätt fick mig att göra sker som jag inte ville. Jag bara hängde på, fast hjärnan sa att jag inte ville! Himla skum känsla, svår att beskriva!!!

Denna kille har ganska hög "rang" inom näringslivet, har barn och fru!!!! Han var på besök i min stad genom jobbet. Man undrar ju vilka idioter det finns där ute!!! Ångrar att jag inte gick och testade mig. Jag vill ju veta vad min kropp blivit utsatt för! Jag känner mig både lurad och utnyttjad!!! blir både ledsen och arg!!!

Kramar igen

• junimagi

Förut fanns det en drog, rohypnol, som är ett narkotikaklassat läkemedel ( även kallad "the date rape drug" efter att våldtäktsmän använt det på sina offer.Och sedan våldtaget dem) som användes flitigt av diverse galningar. Sedan några år tillbaka har dock tabletterna gjorts om just pga av detta fenomen så numera utsöndrar dom en blåaktig färg när dom löses upp vid vatten vilket för övrigt är näst intill omöjligt eftersom konstistensen också gjorts om så det är svårt att få tabletten att smälta utan att krossa den först.

Vatten är ju genomskingligt så du bode ju sett om någon lagt en tablett eller något pulver i ditt glad. Men onekligen som du själv säger så låter det ju som om du blivit drogad. Min fråga är väl i så fall om du inte åt något också, det finns ju hallucinogena droger exempelvis LSD som man lägger på tungan , Storleken är så liten att du förmodligen inte skulle lagt märke till i fall han exempelvis gömt den i något du ätit, ger liknande effekter som du beskriver.

• ReRant

TS> Har/hade du en pojkvän/sambo/man när detta hände?

• Halvnorskan

Kan ha varit GHB, vanlig som våldtæktsdrog...

• Anonym (drogad?)

hej allihopa!!!! Tack för alla svar!!!

Junimagi: Jag åt inget under kvällen, bara lite snacks på förfesten, men jag tror inte att jag fick i mig nåt på förfesten utan på krogen. Så därför måste det vara nåt jag druckit!!!

ReRant: Jag förstår inte riktigt vad frågan har för betydelse, om jag hade pojkvän eller inte?! Om jag har det- tror jag gör varken från eller till på vad som hände!, eller?

Halvnorskan: Jag har varit i kontakt med polisen och de trodde oxå attdet kunde vara vara GHB, men att man endast kunde testa det inom 24 timmar (max), så var det för sent, då det gått över 230 timmar. Tyvärr!!!!

Urscch......vill inte ens tänka på det!!!!Nu är man ju lite skraj för att gå ut nåt mer!!!! man får se till att dricka ur flaska och hålla i den hela tiden!!! Man fattar ju inte vilka idioter som finns där ute!!!

• Pineapple

Vill bara tillägga att lagliga Rohypnol är blåfärgade, men det finns mängder av illegalt införd Rohypnol som inte har detta färgämne och därför kan lösas upp i även ofärgade drinkar.

Eftersom det har gått så lång tid efter det hände går det inte att hitta vad som kan ha hamnat i dig. Det enda du kan göra nu är att försöka undvika att det händer igen.

Kanske du behöver prata med någon om vad som hände och hur du känner nu. En kurator kanske?

• bustösen

om du inte ätit ngt på kvällen och sedan druckit alkohol så går ju den fortare ut i blodet. kan det bero på det?

• ReRant

TS> Av din beskrivning kan jag säga att det inte finns en chans att det är GHB eller rohypnol i alla fall. Snarare låter det mer som en vanlig fylla kombinerat med fylleångest.

• junimagi

Pineapple: Tack för informationen, visste inte det. Alltid lär man sig något nytt!

• Anonym (drogad?)

Hej igen!!

Tack för alla svar! Jag har varit i kontakt med polisen och även polisanmält händelsen. Genom polisen fick jag även besöka en kurator för att få lite hjälp att hantera det som hänt. Detta gör att det nu känns lite bättre!!
    Tyvärr gick jag till polisen lite för sent för att man ska kunn spåra tex ghb. Men jag har varit på sjukhuset och lämnat böodprov för att se om det kan visa nåt. Inte så omptimistisk dock.

Rerant:Jag vet inte om du varit drogad någon gång, elller full heller för den delen. Men jag lovar att vi inte pratar om en vanlig fylla. Man känner skillnaden!!! Att påstå att det är en ren bakfylleångest, visar tycker jag att du aldrig upplevt nåt liknande...
    Då skulle du veta att det inte är det vi snackar om!!!!! För jag har även haft bakfylleångest i mitt liv och det är något helt annat!!!

Kram på er

Svar på tråden hur vet man om man blivit drogad?