Inlägg från: inyourface |Visa alla inlägg
  • inyourface

?????

Jag och maken har försökt bli gravida i två år. Har pco, och har gått på pergotime utan något resultat alls.  Har inte haft egen mens på ett par år sen jag slutade med mina p-piller.

Saken är den nu att min far gick plötsligt bort i cancer i februari, vi tog då en paus och sa att nej nu kommer sorgen först, sen barn.
    Och plötsligt fick jag spontan mens!!!!
    Ringde till min gynekolog som sa "känner du dig redo att hämta ut pergotime recepten och försök igen, så kan du göra det". Först tvekade vi, men det kändes rätt på något sätt... när pappa låg på sjukhuset så grät jag och sa "nu kommer du aldrig se mig få barn", och han sa "jo gumman, jag finns överallt hos dig". Sen bara ett par veckor efter att han gått bort, så får jag egen mens! Vi tog det som ett tecken iaf...

Men nu till saken; Jag gick på pergotime i fem dagar, från cykeldag fem, som man ska. Sista pillan var i fredags (26 mars). Men om jag inte fick äl av pergon innan, hur stor chans är det då egentligen att jag får det nu?
    Innan fick jag ta tabletter före som skulle ge mig mens. (Primolut), Men nu fick jag ju egen mens, funkar pergon bättre då?

Tog trippeldos, gjorde det förra gången också.

Någon som snälla vet?

I never fall apart because I never fall together.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 10:52
    ingen som vet?
  • Svar på tråden ?????
  • inyourface
    Tvillingar11 skrev 2010-03-31 21:31:57 följande:
    Hej! Vad jag förstår så är det inte ej första gången du tar pergotime? Du har inte fått ägglossning av den tidigare? Jag har kanske inte så mycket erfarenhet, men jag har själv tagit enkel, dubbel och trippeldos utan vidare- ingen ägglossning. Sen sa min läkare att det heller inte är så vanligt att man får ägglossning av trippel om man ej fått det av dubbel. Ska du inte höra efter om du får gå vidare till sprutor istället. gonal f eller puregon? Jag har sprutat två omgångar, fått ägglossning men tyvärr inte blivit gravid...

Nej det är ungefär 5-6 gången. Dom vet inte om jag fick ägglossning av trippel, för dom tog blodprovet 20 sagar för sent! Så hon gissade att jag inte fått det iaf. Men nu har jag ju fått mens själv, så då kanske det funkar?
    I never fall apart because I never fall together.
Svar på tråden ?????