• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

Jag har klivit ihjäl ormjäveln!

Hjälp mig för bövelen!!!

Jag var tidigare ikväll över en sväng till min syster och hennes sambo.
    Sambon har en äcklig orm, en Strumpebandssnok, som han låter krypa runt fritt i lägenheten rätt ofta. Jag har alltid tyckt illa om ormen, det vet både min syster och sambon. Dessutom kan man väl inte säga att jag och min systers samboär de bästa av vänner..men vi kommer såklart överens i umgänge, som de vuxna individer vi är.

Ikväll när jag besökte dem så lånade jag toaletten, stod vid badrumsspegeln några ögonblick och när jag tog ett steg bakåt hörde och kände jag hur det krasade rakt under hälen.

ORMJÄVELN LÅG UNDER BADRUMSMATTAN!!! Stendöd. Huvudet helt crunchat.
    Jag hade inte en chans att se den, tittade ju visserligen inte direkt efter den heller givetvis..

Jag blev mer eller mindre panikslagen, sambon älskade den där sabla ormen - och nu till det allra värsta:
    Jag gick ut ur badrummet och lät ormen ligga kvar därunder mattan!
    Sen gick jag hem, sa till min syster att jag ska jobba tidigt imorrn... (vilket är en lögn).

Detta är nu drygt 3 timmar sedan, ännu har syrran inte hört av sig.. VAD GÖRA?!?!

Ska jag blåneka?? Om jag erkänner är jag HELT övertygad om att sambon kommer tro att jag gjorde det med vilje. Han vet hur illa jag tyckt om ormen tidigare. Det lär ju inte heller förbättra vår relation..

Alternativet är att kanske låtsas som inget, och låta dem tro att det var någon av dem själva som trampade? Jag menar, det är ju troligen så de kommer upptäcka fanslapet därunder mattan...

SNABBA SVAR SNÄLLA!! Jag är rädd att syrran ringer närsom!

det finns alltid en morgondag
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 23:16
    ---

Syrran har ringt. De har hittat ormen.
    Sambon "hittade" den inattas, genom att kliva på den. Nu tror han (precis som min avsikt först var) att det var hans fel.

Syrran lät glad när vi pratade, hon tycks inte ha minsta tanke på att jag skulle kunna vara inblandad. Hon tror uppenbarligen att det var sambon som trampade och dödade ormen.

Jag borde vara lättad. MEN, hon berättade att sambon varit så vansinnigt ledsen, han hade gråtit över sin döda orm! Gråtit, vuxna karln!

Samvetet äter upp mig, jag känner mig som Hitlers tvillingbrorsa. Inte nog med att sambon är så ledsen att han gråter för att ormen är död, han ska dessutom behöva gå och tro att det är HAN som dödat den!

Ur askan i elden känns det som..

Är det rätt att släppa detta nu en gång för alla? Samvetet gnager så in i bängen..
  • Svar på tråden Jag har klivit ihjäl ormjäveln!
  • Luulu
    Ursäkta men kan inte låta bli att skratta när jag läste texten..
    Men, jag hade nog talat om det innan jag gick hem, men nu eftersom du redan gått hem så hade jag nog skitit i å berätta det, för då blir de ju bara pinsamt att du inte berättat de på en gång..
    Men det är ju bara så jag ser på de hela! :P
    Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • Pillan2012

*skrattar oxå* Ibland är vita lögner ok... en frpga, hade man kunnat trampa ihjäl den i i misstag UTAN att dte krasade? dvs ljudlöst ihjältramp? Han får nog skylla sig själv som hade den lös!

Längtar redan efter Dig!
    Luulu skrev 2010-03-30 22:11:09 följande:
    Ursäkta men kan inte låta bli att skratta när jag läste texten.. Men, jag hade nog talat om det innan jag gick hem, men nu eftersom du redan gått hem så hade jag nog skitit i å berätta det, för då blir de ju bara pinsamt att du inte berättat de på en gång.. Men det är ju bara så jag ser på de hela! :P
    Jag menar det, mitt hysteriska agerande (att fly) har bara förvärrat det hela 100 gånger.....!!
    Pillan2012 skrev 2010-03-30 22:13:34 följande:
    Han får nog skylla sig själv som hade den lös!
    Jag har försökt intala mig själv det, men det känns lite klent att komma med om (när!) de konfronterar mig. Dessutom tycker jag det skulle kunna uppfattas som ett tecken på att jag trampade med vilje!
  • sweetsugarcandy

ärlighet är alltid bäst! Även om det känns jobbigt att berätta..eller pinsamt. Det är ju ändå din syster och det VAR ju en olika och det får dem ju faktiskt bara förstå.

sweetsugarcandy skrev 2010-03-30 22:18:39 följande:
    det VAR ju en olika och det får dem ju faktiskt bara förstå.
    Det är bara det att jag är så övertygad om att han (sambon) kommer att blåsa upp värsta storyn om hur jag medvetet klampade ihjäl ormen. Han är lite så..tar gärna varje chans att kritisera mig.

Jag kan liksom se framför mig hur de båda gaddar ihop sig mot mig och vägrar se det som en olycka (just med tanke på min och ormens tidigare historia OCH min och sambons aningens kyliga relation).
  • Dramatic Chipmunk

Ring och säg typ (eller sms:a om det känns bättre); "Alltså förlåt, jag skäms massor över det här men jag råkade trampa ihjäl eran orm förut och fick sån panik att jag bara drog utan att säga nåt. Jag ska givetvis ersätta ormen och hoppas att ni kan förlåta mig!" Eller nåt. För tänk om de aldrig ringer och så kommer du gå runt och ha dåligt samvete och de kommer misstänka men aldrig riktigt veta säkert och så blir allt pannkaka!

Förlåt men jag skrattade också, vilken HEMSK upplevelse det måste ha varit att höra kraset och sedan inse vad som hänt. BLÄ!

Whatever works for you man
  • Giraff

Ring och säg såhär då: 

"det här kanske är fånigt, men jag har tänkt på en grej sen jag kom hem från er - jag tror jag trampade på nåt inne i ert badrum, och nu när jag kom hem fick jag för mig att det kan ha varit ormen! Jag kollade inte ens vad det var, tänkte att det bara var nåt skräp. Men kan inte ni bara gå in och kolla, för säkerhets skull" 
  • Dramatic Chipmunk
    Giraff skrev 2010-03-30 22:23:15 följande:
    Ring och säg såhär då:  "det här kanske är fånigt, men jag har tänkt på en grej sen jag kom hem från er - jag tror jag trampade på nåt inne i ert badrum, och nu när jag kom hem fick jag för mig att det kan ha varit ormen! Jag kollade inte ens vad det var, tänkte att det bara var nåt skräp. Men kan inte ni bara gå in och kolla, för säkerhets skull" 
    Jaaaaa! Skitsmart ju! Lätt att jag skulle göra så istället
    Whatever works for you man
  • Pix Ladin

Du måste säga sanningen annars är det kört, tro mig. Stackare.

Svar på tråden Jag har klivit ihjäl ormjäveln!