• Anonym (skuldsatt)

Skuldsanering/ lån

Jag undrar om någon vet ett sätt att få ett lån trots att man har så mkt skulder när de gör kreditupplysning, jag vill ju ta ett lån för att lösa alla småkrediter jag har lite här och var i dagsläget men jag får nej överallt trots att jag inte har några betalningsanmärkningar och trots att jag har fast tjänst och relativt bra lön det är bara det att jag har hamnat i en ond cirkel här som jag inte kommer ur, kan inte ha det såhär och betala alla dessa småsummor varenda månad det äter ju upp pengarna.

Jag har själv ställt till det såklart men jag behöver hjälp att ta mig ur det här nu så vet ni någonstans där man kan få ett lån trots att man har kreditupplysningar och många kreditskulder. ????

Snälla svara vad ni vet jag är desperat!!

• Svar på tråden Skuldsanering/ lån
  • Anonym (skuldsatt)
    Astarte skrev 2010-03-30 23:15:47 följande:
    Skuldfinansiering finns det något som heter. Jag har för mig att det är Svea Ekonomi som har det.www.sveaekonomi.se/
    Har de inte svinhög ränta då??
  • FrkSommar

Har du pratat med din egen bank?
    Jag gick till min och sa rätt ut som det var att jag hade klantat till det och att jag behövde hjälp och de var inga problem.
    Fick låna nästan 100000 utan säkerhet.
    Tog dock med mig alla räkningar dit och förklarade hur det blivit så fel.
    De var helt underbara och hjälpte mig.
    Tror dock inte att det går att mörka om man vill ha hjälp, det är bara att vara ärlig och säga att man fuckat upp och visa en plan på hur man skall undvika det  fortsättningen.

Lycka till!

• Anonym (skuldsatt)
    FrkSommar skrev 2010-03-31 00:01:49 följande:
    Har du pratat med din egen bank?Jag gick till min och sa rätt ut som det var att jag hade klantat till det och att jag behövde hjälp och de var inga problem.Fick låna nästan 100000 utan säkerhet.Tog dock med mig alla räkningar dit och förklarade hur det blivit så fel.De var helt underbara och hjälpte mig.Tror dock inte att det går att mörka om man vill ha hjälp, det är bara att vara ärlig och säga att man fuckat upp och visa en plan på hur man skall undvika det  fortsättningen.Lycka till!
    Har ett lån i min bank som jag försökt höja men det gick inte, iofs var jag inte där personligen då utan gjorde en förfrågan om höjning via telefon.

Framtills nyligen visste jag inte att flera kreditförfrågningar påverkade möjligheten att ta lån någonstans. Jag har ju fast inkomst och fast tjänst och skulle ha bättre råd att betala av på ETT ställe än på flera olika.
  • FrkSommar

Samla ihop alla dina papper och boka en tid på banken! Du behöver få prata med en riktig människa och inte med en dator!

Lycka till!!

• Anonym (skuldsatt)
    FrkSommar skrev 2010-03-31 00:12:32 följande:
    Samla ihop alla dina papper och boka en tid på banken! Du behöver få prata med en riktig människa och inte med en dator!Lycka till!!
    Jag har varit hos swedbank och pratat med en riktig människa men fick ändå avslag där.

Jag vet inte vad jag ska göra.. det fattas 5000kr denna månad till alla räkningar och då är det BARA för att täcka räkningarna och mat är inte ens inkluderad där det får jag väl vara utan en månad MINST antar jag.
  • The Black Lady
    Anonym (skuldsatt) skrev 2010-03-31 07:44:45 följande:
    Jag har varit hos swedbank och pratat med en riktig människa men fick ändå avslag där. Jag vet inte vad jag ska göra.. det fattas 5000kr denna månad till alla räkningar och då är det BARA för att täcka räkningarna och mat är inte ens inkluderad där det får jag väl vara utan en månad MINST antar jag.
    Vad var motiveringen till avslaget?

Pga för många förfrågningar? hur många sådana har du?
  • Anonym (skuldsatt)

Jag vet inte riktigt.. på den här senaste så står det inte hur många men det är en del då jag desperat försökt hitta nåt ställe att få ett lån ifrån och jag visste inte att det kan påverka att ha flera kreditUPPLYSNINGAR!

De hade slagit i sitt system och det stod att jag rekommenderas EJ där typ.. vet inte vad de har för system. Får ju NEJ överallt!

Ska gå till min bank idag också och försöka övertala dem att se till framtida betalningsförmåga och inte tidigare krediter utan att de kan se att jag ju har fast tjänst och en fast inkomst och att det här lånet eller höjningen av det lån jag har faktiskt hjälper mig och kommer ordna min ekonomi. Sen har jag bokat tid hos en skuld och budgetrådgivare för att få hjälp att göra en budget för mig som jag kan leva efter sen, jag behöver verkligen hjälp, har hamnat i en ond cirkel här verkligen vilket leder till fler och fler småkrediter för att klara mig.

Vill ju kunna få till ett ordentligt sparande åt både mig och min dotter för bådas framtid.. hennes framtid när hon går ut skolan och min när jag går i pension om sisådär 30 år..

• The Black Lady

Jo, på det pappret från UC står det hur många förfrågningar som gjorts på dig....

• Anonym (så funkar det)

Systemet de slår i är kopplat till UC.

Det innebär att de kollar ett antal parametrar där dina krediter, hur de är utnyttjade samt antal frågor (handlar om att det ses som en risk att vara för kreditaktiv = för många frågor) spelar in.

Svaret de får är "Ja" eller "nej". I vissa fall kan det förekomma "kanske"

Men för att få lånet måste du nog gå dit själv och bevisa hur du tänkt att klara att betala om du får ytterligare ett lån där.

• Anonym (skuldsatt)
    The Black Lady skrev 2010-03-31 13:51:35 följande:
    Jo, på det pappret från UC står det hur många förfrågningar som gjorts på dig....
    Jag kollade på det men det stod inte på just detta, vet att det stått förut.. och det var ganska många iaf.

Ska gå in på min bank idag o ta med alla papper och så ska jag böna och be på mina bara knän!!
  • tree

Ingen egen erfarenhet, men de gör mycket reklam för något som heter Lendo på radion, antar att det är lendo.se

• Anonym (skuldsatt)
    tree skrev 2010-03-31 14:53:05 följande:
    Ingen egen erfarenhet, men de gör mycket reklam för något som heter Lendo på radion, antar att det är lendo.se
    Fått nej hos Lendo också.. var till min bank idag och pratade men fick ett NEJ såklart

Jag blir tokig.. hon försökte peppa mig och ge mig tips och så men det hjälper inte just nu jag behöver lånet SEN hjälp m tänket efter det att skulderna försvunnit!

Har fått en tid hos SEB 12 april så jag ska dit och prata med någon då och hoppas att kanske kanske kanske det går vägen då.. *suck*

Ingen som vet nåt ställe som utan för hög ränta lånar ut trots att man har för många kreditfrågningar?? Hade jag vetat att det var skadligt att göra en kreditupplysning så att säga hade jag ju varit mer återhållsam med det men jag hade ingen aning om att frågor skulle förstöra för mig på samma sätt som betalningsanmärkningar gör typ.
  • Anonym (Eller hur)

Hej! Förhoppningsvis är ingen härinne så korkad att man blir medlåntagare och därmed solidariskt betalningsskyldig till någon man inte känner. Tips är att du själv reder upp din egen soppa utan att blanda in andra på din väg.

• Nyfikna72

Nåt som påverkar är såklart också hur färska skulderna är.......är det senaste kreditköpet eller lånet eller vad det nu än är bara kort bak i tiden så har man ju ändå inte insett nåt själv och då är det ju nästan alltid nej. Det är ju lika om man söker skuldsanering, den färskaste skulden ska ju typ vara två år gammal och under de två åren ska man ha gjort allt man kan för att betala av det man har. Inte skaffa sig nya skulder..

Svar på tråden Skuldsanering/ lån