• ooemilyoo

Ägglossningstest?

Hej hej...
    Köpte mig ägglossningstest igår och det visade ett streck och ett svagt, så jag hade inte ägglossning enligt testet, men tittade sen på baksidan och då får man inte använda dom om man har pcos, jag har det, men jag har regelbunden mens ligger på 27-28 dagar..Någon som kan förklara?

• Svar på tråden Ägglossningstest?
  • bollanmollan

på en del visar testen positivt hela tiden när man har pco.

• Finmamma

jag har pco och har aldrig förutom när jag har haft riktig äl fått pos på ältester..och tro mig jag har hållit på med äl tester jätteeee mkt.

min gyn sa också att det var väldigt ovanligt

• bollanmollan

dom funkar på mig med.

• Ladycocos

Jag har PCO, och får alltid ett svagt utslag på stickorna, men jag har aldrig fått höra att det är pga PCO'n, bara att för vissa är det helt enkelt så.. Men vad som är viktigt är att testet är positivt när det ger lika eller starkare utslag än kontrollstrecket!!

Ska man hålla på att testa ofta så rekommenderar jag att man köper sina test på nätet och inte på Apoteket, för deras tester blir så dyra i längden...

• ooemilyoo

Okej, tack alla för svaren, blivit lite klokare nu, haha..
    Nej men jag ville bara testa och se hur det ser ut, men nätet får det blir nästa gång för dessa va inte billiga, haha

• Ladycocos
    ooemilyoo skrev 2010-03-31 14:31:03 följande:
    Okej, tack alla för svaren, blivit lite klokare nu, haha..Nej men jag ville bara testa och se hur det ser ut, men nätet får det blir nästa gång för dessa va inte billiga, haha
    Jag köper mina från planera-graviditet.se. De har bara den enkla modellen, stickor, så de är rätt billiga....
  • ooemilyoo

Okej, tack för tipset, men vi får se om det händer något..=) Men har du regelbunden mens? Min e ju det.. :) Men jag tycker det verkara vara ovanligt bland oss med pcos...??

• Ladycocos
    ooemilyoo skrev 2010-03-31 14:45:16 följande:
    Okej, tack för tipset, men vi får se om det händer något..=) Men har du regelbunden mens? Min e ju det.. :) Men jag tycker det verkara vara ovanligt bland oss med pcos...??
    Nej, jag har inte regelbunden mens! men jag får behandling med Pergo, och använder då stickorna varje månad för att träffa rätt (i kombination med UL)
  • ooemilyoo

Okej, men känns som om jag e den enda som har regelbunden mens, då har jag kanske tur, ändå sa min gyn att jag hade jätte många äggblåsor..!?
    Jag blev bara av med mensen när jag flög upp i vikt men nu när jag är på väg ner kom den nästan med en gång.. :o) Den hade saknat mig och jag den, hehe..
    Men får nog ta och ringa gyn i alla fall och se hur det ser ut..=) hehe

• Ladycocos
    ooemilyoo skrev 2010-03-31 16:26:34 följande:
    Okej, men känns som om jag e den enda som har regelbunden mens, då har jag kanske tur, ändå sa min gyn att jag hade jätte många äggblåsor..!?Jag blev bara av med mensen när jag flög upp i vikt men nu när jag är på väg ner kom den nästan med en gång.. :o) Den hade saknat mig och jag den, hehe..Men får nog ta och ringa gyn i alla fall och se hur det ser ut..=) hehe
    Jag har erfarenhet av att PCO inte följer något klassiskt mönster. Jag har inte problem med vikten eller behåring, men har väldigt oregelbunden mens. Väninnan har kraftiga viktproblem men regelbunden mens.... (underbart nog fick vi 2009 barn med bara 3 dagars mellanrum
  • sockertopp78

Det är hormonet

LH (Luteiniserande hormon) som PCOS;are har förmycket av så därför vissa säger att man inte ska lita på äl tester.

men håll koll på era flytningar flickor dom säger mer än tusen äl stickor.

• ooemilyoo
    Ladycocos skrev 2010-03-31 22:08:20 följande:
    Jag har erfarenhet av att PCO inte följer något klassiskt mönster. Jag har inte problem med vikten eller behåring, men har väldigt oregelbunden mens. Väninnan har kraftiga viktproblem men regelbunden mens.... (underbart nog fick vi 2009 barn med bara 3 dagars mellanrum
    Jag har ju fortfarande övervikt, men tappat 40 kilo, har 20 kvar att gå ner så väger jag normalt, men har problem med behåring osv.. :(

Fan va kul, det önskar jag att jag också kunde få..=) hihi
  • ooemilyoo
    sockertopp78 skrev 2010-04-01 11:22:46 följande:
    Det är hormonet LH (Luteiniserande hormon) som PCOS;are har förmycket av så därför vissa säger att man inte ska lita på äl tester.men håll koll på era flytningar flickor dom säger mer än tusen äl stickor.
    ahaaa...=) Men i för går visade svagt igår visade det starkare har inte testat idag, men har flytningar så vi får s vad stickan säger.. ;P hihi
  • heter

Jag blir inte klok på det här. Jag får alltid positiva test ett par veckor innan mensen kommer och det positiva varar oftast 3-5 dagar i rad. Jag brukar även få äl-flytningar och få svullen mage osv då men jag tror inte att något ägg verkligen släpps. Någon som har ett svar?

Svar på tråden Ägglossningstest?