Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Halva reapriset!!! del 2

Sofeus skrev 2010-08-06 16:59:25 följande:
    Sonens fot var 14,5 så vi tog 16,3 i innermått, alltså strl 26. Han är 2 år och 1 månad. Vi hade likadana förra året fast med knytning. De är så bra!

men oj! vad billigt! och jag som köpt ett par pax för 199, utan goretex. 16,3 cm i storlek 26. Sonen har 15,3 så då borde 27 passa, den borde ju vara ca 1 cm längre? hade varit skönt med ett par skor som inte blir blöta för att han springer i daggvått gräs.

tack för tipset!

• lindalake
    sophiie skrev 2010-08-06 18:43:28 följande:
    Man brukar säga 1.5 cm

ja, men jag köper inte skor som blir för små på en gång igen. Jag tar hellre ett par som är 2cm längre än ett som bara är 1cm. Så länge han kan springa osv så är det ok. 3 cm som brorssonen hade är däremot för mycket. såg helt groteskt ut.

har tänkt att ha skorna i vinter också, typ när man bara ska åka och handla osv.

• lindalake
    star67 skrev 2010-08-08 18:40:24 följande:
    ja det är sant men ibland man köper något onöjdigt när det är så biligt.

visst är det så. men kan man låta bli att inte köpa en tröja som kostar 20 kr när den bara är helt ok och inte helt fantastisk, måste ha!!!

jag erkänner, jag luras mycket av  prislappen och REA. Det gäller att hålla huvudet kallt. Men samtidigt är det ju galet bra att kunna köpa ett par skor 70% billigare än vad senaste modellen gör. så, me like rea. man blir så glad och nöjd när man gör fynd. och tvärtom när man inte hittar nåt... men, jag har nog haft ovanlig tur denna sommaren

• lindalake

Hörrni. Jag gjorde nog ändå bästa fyndet.

Beställde de där goretex adidas skorna från Stadium. Fick det skickat och skulle betala i butik. Betalade inte p-avgiften för äsch, det går ju snabbt. tog säkert 25 minuter för att jag fick vänta på att nån skulle komma och hämta från lagret, stå lite i kö osv. och få med mig barnen. yayh! 300 kr i böter. Det är ju så jäkla typiskt också! man är så dumsnål. Nåja, skorna blev ändå billigare än om jag köpt dem på fullpris... helt galet alltså. både att jag "sparade" och att jag fick p-bot. Hade ju varit bra mycket smidigare om jag skickat hem dem direkt istället...

• lindalake

ja, jag köpte jeans för 99kr till mig och 2 klänningar för 29.50/st till dottern på Lindex idag. Riktigt nice Fast sen blev det ett par byxor med 30% rabatten också

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2