Inlägg från: Hallonmumsan |Visa alla inlägg
  • Hallonmumsan

Halva reapriset!!! del 2

laxo skrev 2011-01-11 10:22:31 följande:
    Jag var inne på Lindex och frågade om de skulle börja med tag 2 betala för 1, men hon lät nästan sur för att jag frågade och sa att hon inte trodde det skulle bli det i år. Hon sa också att de inte får veta i förväg, utan samma morgon. Jag handlar på Lindex ofta och de känner igen mig, finns ingen andledning att bli sur när någon frågar. Har fem barn och det gör stor skillnad.
    det kan säkert vara så att dom inte vet i förväg. jag har en vän som jobbar på hemtex och förra året så sa hon till mig dagen innan när halva reapriset skulle vara för hon viste inget innan. men otrevliga behöver dom ju absolut inte vara.

det är så tråkigt när man har pojkar bara för det brukar sällan vara kvar några pojk kläder när reorna är här, personalen på kappahl sa även det att det ofta är dåligt med pojkkläder på reorna.
  • Hallonmumsan
    busigsyster skrev 2011-01-13 11:20:09 följande:
    Såklart att de flesta som jobbar i butikerna redan vet när de olika rea-stegen börjar och vad som gäller. Sen kan det bli justeringar under reans gång, att det börjar tidigare eller mer/mindre rea.
    Sen vet jag att det är ju oftast en affärshemlighet. För de vill ju hellre att kunden handlar det "dyrare" reapriset än när de har tex 2för1.
    när jag handlade på halva reapriset så kom det in en kvinna som hade köpt dagen innan och hon fick lämna tillbaka varorna och köpa dem till halva reapriset på hemtex. nu är ju alla som jobbar på hemtex super trevliga och bra enligt mig och alltid tillmötesgående och service inriktade.
    men som jag sagt tidigare med min vän som jobbar på hemtex så vet dom inte långt innan när halva reapriset börjar, hon hörde själv av sig till mig kvällen innan och skvallrade att jag måste dit tidigt på morgonen för då skulle det börja.
  • Hallonmumsan
    Wailea skrev 2011-01-13 11:49:16 följande:
    Tack ! väntar också...
    Hallonmumsan skrev 2011-01-13 11:33:37 följande:
    när jag handlade på halva reapriset så kom det in en kvinna som hade köpt dagen innan och hon fick lämna tillbaka varorna och köpa dem till halva reapriset på hemtex. nu är ju alla som jobbar på hemtex super trevliga och bra enligt mig och alltid tillmötesgående och service inriktade.
    men som jag sagt tidigare med min vän som jobbar på hemtex så vet dom inte långt innan när halva reapriset börjar, hon hörde själv av sig till mig kvällen innan och skvallrade att jag måste dit tidigt på morgonen för då skulle det börja.
    Är det halva på Hemtex eller var det vid något tidigare tillfälle?
    tidigare tillfälle. jag har hemtex och lidex ett stenkasst ifrån mig så jag kollar varje dag om dom rear men när väl den rean är så tar nästan allt slut på första dagen. sist så var det väldigt utplockat på bara ett par timmar
  • Hallonmumsan
    Wailea skrev 2011-01-13 12:46:51 följande:
    Har du kollat idag?
    jag var förbi innan öppning men då såg jag inga skyltar på varken lindex eller hemtex. men förra året hade dom det på fredagen så kanske det är imorgon. det är som mest folk där på fredagarna.
    själv så ska jag köpa satin dra-på lakan till sönerna. i sommras fyndadae jag ett dubbelt satin för 70 kr, som hittat plus nya sängkläder för 200 som kostat 600.
  • Hallonmumsan
    star67 skrev 2011-01-13 14:03:25 följande:
    Hur de ser ut?? de är såna ?? www.jysk.se/120/122/3620022/a/catalog  jag tycker att det skulle funka med en sånt vi hade en förut o hållit i 4 år men nu dags att slänga men min man tycker att vi köper en bättre så att den håller längre.

min man vill köpa en sånt men jag tycker de är dyra  www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog
    vi har också haft en sån från jysk men den höll mindre en ett år. den gick av i järnet under sittsen.
    har en likadan ikea som hållit i flera år förut hål i sittsen eftersom det är fejkskinn
  • Hallonmumsan
    PetraD skrev 2011-01-13 15:38:02 följande:
    jag har varken fått kupong från H&M eller sms från KappAhl..
    jag fick hms kupong idag men jag tycker faktiskt att deras rea inte är så mycket till rea ändå
  • Hallonmumsan
    star67 skrev 2011-01-13 16:18:32 följande:
    jag fick bara 20% rabatt på ordpris på barn.jag behöver inte nu jag hade villjat ha på rea på nätetGlad
    jsg fick hem båda. 20% på butik och 10% på nätet.
    den 10% kunde likagärna det märks knappt, det är knappt så man tjänar på det efter frakt och allt.
  • Hallonmumsan
    Wailea skrev 2011-01-13 16:40:13 följande:
    Men var det inte i slutet av januari förra året... Kollade ett gammalt kontoutdrag och då hade jag fyndat massor den 26 januari... Hemtex alltså.

Lindex trodde jag var samtidigt som KappAhl förra året så det borde väl vara den här veckan...
    jag misstog mig nog för rean i sommras. men nu när jag var inne på hemtex hemsida står det att rean är tom 20/1 så kanske dom startar halva reapriset efter det datumet?

lindex har inte börjat än med mer än rean. däremot så tycker jag dom minskat på vilka varor dom rear extra billigt. kanske för att dom börjat lägga ut på tradera? ofta hänger dom ut förra sesongens kläder som man kunde få skitbilligt då som dom nu har normal rea på.

jag har förut kunnat fynda massor med billiga bebiskläder där och skulle in och köpta till mitt kusinbarn och det var nästan tomt första reaveckan.
  • Hallonmumsan
    laxo skrev 2011-01-13 18:47:40 följande:
    Men innan halva reapriset börjar på Lindex brukar det ju vara t2 b1. Min känsla är att när det blir det så brukar de plocka fram lite till. Så var det i somras iallafall, att de hade plockat fram mer till rean på t2b1. Hoppas på imorgon då jag skall dit!
    dom brukar plocka fram förra årets
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2