Inlägg från: watership down |Visa alla inlägg
  • watership down

Halva reapriset!!! del 2

har redan handlar på REA på både HM (pyjamas), Lindex (byxor oxh T-shirt till i sommar) samt Polarn både 50% och 70%-rean (åh, jösses, en massa kläder blev det totalt: långkallingar, Tshirt, 2 Långärmade tröjor, Pullover, 2 jeans, jeanskavajjacka, manchester hängselbyxa, manchesterbyxa och 8 par strumpor). Så nu har jag kläder så det räcker och jag är inte miljonär så även om allt detta gick på bara nån dryg tusenlapp så borde jag inte köpa något mer. Köpte en Ej sikke lej-tröja för 149 kr i Kista oxå kom jag på. Men man blir ju suuugen på att åka in o shoppa ändå hehe. Tur jag inte har nån bil idag. I morgon ska jag till tandläkaren så efter det kommer jag antagligen inte vilja shoppa alls. Eller så kan jag få tröstshoppa eller belöningsshoppa. HAHA

• watership down
    star67 skrev 2011-01-25 16:46:11 följande:
    någon vet om ica maxi hade roliga pussel på rea. från 3-4 år?? pris?
    vår ica maxi hade fint pussel med hästar på för 25 spänn, fast det var typ från 2 år tror jag så kanske inte så kul om man är 4? men de hande lite blandade spel o pussel så man får nog åka o kolla vad varje maxi har kvar för det lär ju vara lite olika.
  • watership down

På vårat Åhléns fanns inte så mkt kvar på rean men vi köpte ett Didriksson regnställ och en tvådelad pyjamas så då fick vi pyjamasen på köpet, 179:- gick kalaset på.

Handlade även en långärmas T-shirt på Lindex för 50:- och tvåpack pyjamasar på HM för 50:- till kommande bebisen. Lindextröjan har sonen redan (oxå köpt på rean för en femtiolapp) så där kan vi syskonmatcha :D

• watership down
    HugoochVilma skrev 2012-01-08 15:28:18 följande:
    Med tanke på hur mycket affärerna har kvar så tror jag åtminstone KappAhl kör halva rea tidigare än 20:e... Jag har ju stora förhoppningar på att Po.P ska rea ut till 70%!
    förra gången hade ju POP ta två betala för tre (sommarrean alltså) tror nästan de har det i år med om de vill bli av med kläderna. kommer ju ny kollektion snart. Kappahls rea brukar jag inte hitta mycket på tyvärr, annat än till mig själv möjligtvis :) Lindex brukar vara väldigt olika butik till butik. Name It tycker jag hade väldigt dåligt med kläder på rean i år :(
  • watership down
    JVmamma skrev 2012-01-10 12:56:10 följande:
    Lindex hade två för en på dam i butik idag.
    men inte barn eller baby då alltså? antagligen dam de sålt sämst av i höst då. vilken ort var detta?
  • watership down

oki, kanske ska försöka åka till Lindex i morgon då :) vill ha lite nya trosor. fast iofs var det ont om sådana på rean så de är väl slut nu...

förresten, är det nån som vill uttala sig om det är lönt att gå med i Lindex kundklubb? Får man många rabatter och förträde till rea och sånt? har varit lite emot Lindex eftersom de har sitt medlemskort som betalkort (fast man kan betala med annat kort oxå men för att få bonus på det man handlar ska man väl betala med deras betalkort?)

• watership down

men när man ska fylla i medlemskap på Lindex sida ska man fylla i önskad kredit, från 1000 kr. eller jag kanske går in på fel sida?

• watership down
    la dolce vita skrev 2012-01-18 08:39:46 följande:
    Pop börjar med tre för två idag!
    ja det hade jag gissat på, men hur vet du det? jag har varken fått emaile lelr sms
  • watership down

Pop har haft 70% på mammakläder men resten kanske var 30 ja. har bara köpt strumpor o de brukar bara vara 30% på

• watership down
    straw2008 skrev 2014-01-10 10:25:07 följande:

Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    eh OK detta låter ju som bedrägeri...
  • watership down
    Renstjärna skrev 2014-01-12 20:38:51 följande:
    Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter.

Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...
    om det är ett lagbrott är det oxå ett brott att uppmana folk att göra så. är varken polis eller jurist men har däremot hög moral.
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2