Inlägg från: busigsysterJenny |Visa alla inlägg
  • busigsysterJenny

Halva reapriset!!! del 2

Såklart att de flesta som jobbar i butikerna redan vet när de olika rea-stegen börjar och vad som gäller. Sen kan det bli justeringar under reans gång, att det börjar tidigare eller mer/mindre rea.
    Sen vet jag att det är ju oftast en affärshemlighet. För de vill ju hellre att kunden handlar det "dyrare" reapriset än när de har tex 2för1.

avigt.blogg.se/ - om att få rätsida på vardagen
  • busigsysterJenny
    Hallonmumsan skrev 2011-01-13 11:33:37 följande:
    när jag handlade på halva reapriset så kom det in en kvinna som hade köpt dagen innan och hon fick lämna tillbaka varorna och köpa dem till halva reapriset på hemtex. nu är ju alla som jobbar på hemtex super trevliga och bra enligt mig och alltid tillmötesgående och service inriktade.
    men som jag sagt tidigare med min vän som jobbar på hemtex så vet dom inte långt innan när halva reapriset börjar, hon hörde själv av sig till mig kvällen innan och skvallrade att jag måste dit tidigt på morgonen för då skulle det börja.
    Det där med att lämna tillbaka och handla om till halva -  absolut, det får man ju göra på de flesta ställena, men det är inte många som orkar ta med och handla om grejjerna.

De stora kedjor jag jobbat på då vet man allt innan. Men tydligen är det olika
  • busigsysterJenny

Jag ska bla till en av mina gamla arbetsgivare idag och se om jag kan ge er lite info om slutrean!  :)

• busigsysterJenny

För er i Sthlm
    Babyland i Barkarby ska bygga om och däför har de lite extra rea. var där idag och det var ganska utplockat, men det går absolut att fynda!
    till exempel: Boob-kläder, bilbarnstolar, vagnar, regnskydd till vagn, skötväskor (tex Skip hop)

• busigsysterJenny

Line08
    Vi pratade (försökte) med en tjej i butiken igår och hon va verkligen inte serviceminded. Hjälpte inte till alls.
    Supertråkigt!
    Vi sökte efter baktankes men de hade inga på rea. Fanns bara för större barn, jag tänkte tyvärr inte på priset. Graco, eller besafe, tror jag hade en med ca halva priset

• busigsysterJenny
    Line80 skrev 2011-01-17 15:58:28 följande:
    Busigsyster; vad är baktankes?
    Vi ska ha en bakåtvänd.
    Tror vi skippar den butiken om de inte är hjälpsamma., tråkigt!
    Det går inte så bra för mig att skriva på mobilen tydligen.
    Baktankes = babyskydd

FridaLee skrev 2011-01-17 17:37:09 följande:
    Finns bra pesonal där bla en kille, han är så hjälpsam och duktig. riktigt serviceminded.
    Tråkigt att det inte var han som jobbade när vi kom!
  • busigsysterJenny

Både och!
    Både bakåt o bältes

• busigsysterJenny
    laxo skrev 2011-01-18 10:04:42 följande:
    Jag ringde kundtjänst nu, och de sa inte att det inte skulle bli t 2 b 1, men de ville inte lämna ut den informationen. De tyckte att vi skulle ringa varje morgon och kolla. Jag förklarade att jag hade långt att åka, och fem barn att köpa till. Försökte också luska fram om det kunde bli aktuellt denna vecka, eller om det kanske blir nästa vecka, men hon ville inte avslöja det heller. Jag tror att det kommer bli på torsdag. De har alldeles för mycket reavaror kvar för att det inte skall bli. Det som är sänkt är dessutom inte särskilt billigt, jag menar 149 kr för en munkjacka till pojk.
    Håller med om att de inte har så billiga priser! Hoppas Lindex kör igång med t2 b1!

H&M kommer inte köra nå mer rea. Utan this is it! Sa de i torsdas i alla fall
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2