Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

Halva reapriset!!! del 2

USB skrev 2010-07-26 21:07:38 följande:

Jag var på Hemtex idag och skulle köpa en gardin som jag spanat på en tid. När jag kom dit hade de satt den på rean och dessutom var det halva reapriset på den. Mitt framför ögonen på mig så norpar en "kärring" de två sista. Jag är så irriterad. Till saken hör att här i Dalarna så finns bara två Hemtex-butiker och ingen av de har den kvar.

Tror jag måste planera in en låååång utflykt....

Nja, det finns iaf 3 i Dalarna. Falun, Borlänge och Avesta. Sen finns det även i Sala, Fagersta och Gävle om du bor nära någon av de orterna. Lycka till!
  • Kinne79
    Förälskad skrev 2010-07-29 16:27:07 följande:
    Jag var in på Kappahl och blev förvånad över att de hade en sådan dålig REA.
    Ja, deras halva reapriset är redan över. Fattar inte varför, vill dom inte bli av med kläderna. För helt plötsligt är ju deras rea dyr iom att man kan fynda halva reapriset i annan butik.
  • Kinne79

Jag frågade tjejerna på "mitt" Åhlens om dom skulle börja med halva rean imorgon och det skulle dom men jag fick inte berätta för någon. Det var tack vare denna tråd som jag frågade.

Har spanat in lite grejer så jag tänkte vara nere till 10 imorgon och hoppas att ingen annan vet att det är halva rean.

• Kinne79

Har kommit hem från Åhlens rean, jag var ensam vid barnkläderna. Råkade komma några minuter innan de öppnade och kände mig lite dum när jag stog utanför. Men, men.

Totalt på alla reor har jag sparat 1300kr. Toppen! Istället för 1900kr har jag betalat 600.

Nu hoppas jag bara att min bebis (som fortfarande ligger i magen Skäms) följer affärernas storlekstabell hyffsat.

• Kinne79

Tycker  Åhlens har fina baskläder, de randiga. Sedan gillar jag endel av deras klänningar, de mjuka vardagsklänningarna.
    På pojksidan finns det knappt något fint. Så hoppas bm har rätt och det är en liten tjej i magen, annars får jag väl ge bort endel av mina fynd.

Men favoritaffären är Lindex. Tror ni de kommer ha halva reapriset, eller är det bara t2b1 där?

• Kinne79
    Coca cola light skrev 2010-07-30 15:49:58 följande:
    Nu har jag varit och shoppat på Åhlens och bilder ligger på bloggen.
    www.lovelypinkandblue.wordpress.com
    Den bruna pippiklänningen, vad betalde du för den? Vet du vilken storlek den börjar på?
  • Kinne79
    Coca cola light skrev 2010-07-30 16:04:09 följande:
    64.50 kr kostade den och jag tror att den började på 86/92.
    Ok, synd. Känns som 86/92 är lite väl stort till en bebis som fortfarande ligger i magen . Men den är väldigt fin, verkar så vardagsmysig.
  • Kinne79

Japp, halva reapriset på mitt Lindex också, det var väldigt urplockat så jag är glad att jag handlade på t2b1 istället.

• Kinne79

Polarn o Pyret i Skövde har 20% på både ordinarie pris och rean tom 16 juli. De skickar om man ringer och handlar :)

• Kinne79

Mitt Lindex börjar i morgon, men vet att de redan börjat i Ystad.

• Kinne79

Jag ringde och frågade om de börjat idag eftersom Ystad gjort det, men de hade de inte. Då frågade jag om de skulle börja imorgon, hon sa då att hon egentligen inte fick säga något men eftersom jag frågade så rakt på sak så satte jag henne på pottan sa hon och avslöjade att de skulle börja i morgon :)

• Kinne79

Ja, jag frågade specifikt om barn. Och hon som shoppat i Ystad hade handlat barnkläder.

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2