Inlägg från: Rosa rugosa |Visa alla inlägg
  • Rosa rugosa

Halva reapriset!!! del 2

Florimell skrev 2014-01-07 09:44:30 följande:
    Någon som vet om stadium börjat?
    Inte börjat i min stad i alla fall, var där för en timme sedan.
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-09 14:46:47 följande:
    70 procent är ju i princip samma sak som halva reapriset :P
     "upp till" 70%, vilket betyder att det mesta inte är 70% utan mindre. Och sedan är ju 70% fortfarande inte lika mycket som halva reapriset.

Brukar Pop ha halva reapriset?
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-09 23:26:47 följande:
    Nej men 70 procent är fem procent mindre än halva reapriset. Inte mycket att bråka om...
    5% kan vara väldigt mycket, beror ju på summan. Antar du inte har huslån som resonerar så? Går räntan upp eller ner 5% lär det nog märkas:)
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-10 10:59:29 följande:
    Men nu pratar vi inte huslån utan rea på kläder. P
    Nej vi pratade om huruvida det var skillnad på 70% eller halva reapriset. Det är inte samma sak, allt beror på vad det ursprungligen kostar och hur mycket man handlar så lägg ner. Jag frågade bara om det brukade vara halva reapriset på pop, eftersom du inte är så bra på att räkna behöver du ju inte se dig manad att svara.

Så jag frågar återigen, brukar det vara halva reapriset på pop? Koppkaka behöver som sagt inte svara eftersom hen inte vet och bara försöker få mig att tycka att upp till 70% är samma sak, vilket det återigen inte är!
  • Rosa rugosa
    beccagranen skrev 2014-01-10 17:53:36 följande:
    Har hört att vissa kappahlbutiker har börjat halva reapriset i veckan. Var på min lokala kappahl idag, men det var inget halvareapriset än :/
    Det har halva reapriset för sms-medlemmar 9-11 januari.
  • Rosa rugosa
    Koppkaka skrev 2014-01-15 10:25:49 följande:
    Är det på allt eller bara vissa avdelningar?
    Halva reapriset på Åhléns, alla avdelningar på mitt Åhléns men de var lite sena med att sätta upp skyltar:) Alltså leksaker, kläder (barn och vuxen), inredning, papper, kosmetik, vet inte om jag såg något mer.
  • Rosa rugosa
    JVmamma skrev 2014-01-15 11:21:42 följande:
    Var det halva reapriset även på leksaker? Här var det endast 30 %.
    Japp, jag fyndade massor:)
  • Rosa rugosa
    GirlieGirl skrev 2014-04-18 12:21:27 följande:
    Ärdet fortfarande halva reapriset på barn på Lindex? Bor i Gävle.
    enligt sms jag fick var det sista dag 16/4.
  • Rosa rugosa

Jag brukar aldrig få mejl från Kappahl, däremot sms, kommer inte erbjudandet på sms också!?

• Rosa rugosa
    Pyssilullan skrev 2015-01-02 11:00:54 följande:

Någon som har någon "inside information" ;)
    Stadium? När börjar halva rea?
    När börjar Lindex? Ngn som vet hur det var tidigare år?

Om du läser trådstarten så finns där länk till en blogg med info om tidigare års reastart i olika butiker.
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2