Inlägg från: Moi 1 |Visa alla inlägg
  • Moi 1

Halva reapriset!!! del 2

straw2008 skrev 2014-01-10 10:25:07 följande:
    Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    I kinamockaskogen.....

Måste bara få fråga hur du upplever barnstorlekar på Tommy H:s kläder? Är de som RL? Har handlat en hel del babykläder från ovanstående ( de är oftast små ) men har hört att det kan skilja ganska mycket på barn och baby. Hälsningar /M Ja just det, halva rean på Åhléns imorgon ( insidersäkert )!!!
  • Moi 1
    straw2008 skrev 2014-01-15 08:59:08 följande:
    Vi har kläder från TH från nyfödd upp till 6 år ca. Både baby och barn är väldigt små. Dock helt hysteriskt galet bra kvalite. Väntar nu på leverans av hela 23 KILO barnkläder skor osv från RL. Ska komma måndag
    I kinamockaskogen.....

Tack för ett snabbt svar!! Ska beställa till min dotter på 2år och velar som tusan. Jag håller med hittills har allt därifrån sett som nytt ut efter urvuxen storlek. 23 kg!! Wow, imponerande och jag tycker jag shoppar mycket.
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2