Inlägg från: Renstjärna |Visa alla inlägg
  • Renstjärna

Halva reapriset!!! del 2

Inte halva reapriset, men Barnens Hus har 70% på allt från Vossatassar. Jag köpte ett jättehärligt ullunderställ för 170 kr bl.a. Fanns mycket kvar både i InfraCity och Barkarby!

• Renstjärna

Inget konkret tips, men det känns som att många små webbutiker borde sänka ytterligare snart. Kanske nåt att hålla utkik efter?

• Renstjärna

Barnens Hus i Barkarby hade 75% på alla barnkläder idag. Var väldigt urplockat, men strumpor, strumpbyxor och accessoarer fanns det gott om.

• Renstjärna

Fast de kan vara kinkiga med sånt... Ibland låter de en inte göra så med argumentet att kläderna måste ut på galgen först så att alla har en chans på dem.

• Renstjärna

Hmmm... La en beställning inatt på Ellos och allt gick igenom. När jag nu gick in och lade till en grej på beställningen så verkar hälften av grejerna ha annullerats! Syns dock inte i själva ordern. Typiskt om lagersaldot havererat och man inte får allt!

• Renstjärna

Nu är jag ingen expert på Ellos, men det brukar finnas "Aktivera erbjudande" under all infotext. Gör det inte det tror jag att det mer är "information" om rean och inte någon ytterligare rabatt.

• Renstjärna

Alla plagg är på rea på Pomp de Luxe - ingen särskild rea-kategori. Priset som står är 70% av ord.pris.

• Renstjärna

Gällande Pomp de Luxe: Finns ingen REA utan du går in på t.ex. Tjej - Klänningar så är alla plagg där redan nedsatta.

• Renstjärna

Bra rea på Intersport i Barkarby (50-70% och 20% på alla ord. priser) och hyfsat mkt kvar på halva reapriset på Stadium Barkarby.

• Renstjärna

Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter.

Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...

• Renstjärna

Men för att återgå till det tråden handlar om!

Jag var på Stadium Barkarby, men tyckte halva-rea-rean var sådär. Blev några t-shirts, mössor och baddräkter.

Kapp Ahl har haft bästa rean denna gång. Handlade massor till mig (dock inte mkt till barnen) både när det var 20% på reapriset och nu på halva-rean. Blev kjolar, tunikor, underkläder och lite annat.

• Renstjärna

Straw2008: Nja, det vet jag inte ð???! Dock gick det över min moraliska gräns. Tycker du skönmålar lösningen och missar att skriva att det bygger på att man ska "lura" tullen, vilket kanske inte alla vet innebörden av. Men jag är absolut ingen polis - alla gör som de vill!

• Renstjärna

Joy har börjat med halva reapriset. Brukar inte handla där så ofta, men de hade jättefina sjalar idag!

• Renstjärna

Absolut inte stötande! Alla gör som man vill, men bra när man tipsar att man är tydlig. Grattis till fynden !

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2