Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Halva reapriset!!! del 2

USB skrev 2012-01-15 10:48:35 följande:
    Är det nån som vet nåt om Din Sko:s rea? Gäller den tom idag för medlemmar?

Igår handlade jag på din sko, halva reapriset på alla barnskor.... då jag även blev medlem så fick jag 10% till.... fick för 240 kr: Fodrade gummistövlar stl 25 blixten mc quuen foppa kopior stl 26 röda foppa kopior stl 25 vinterkängor rosa stl 25 vinterkängor rosa stl 27 vinterkängor svarta stl 28 HELT GALET !!!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

En butik på biblioteksgatan kör 95% rea, typ engelskt jägarmode... Tex tom ford gummistövlar för 100 kr !! Jättemkt quiltade jackor tjocka luvisar o mkt fina boots o stickade tröjor :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Kanske bara gäller svenska sidor men ralphlauren.com har 75% rea nu. Öppna konto på shipito.com så slipper ni tull o moms. Momsen slipper man om man använder adressen i tulalain Barnkläderna blir till HM-priser, ex klänning till 2-8 åring 8 dollar...

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    linnroos skrev 2014-01-09 18:35:35 följande:
    hur använder man det där shipito.com ? och använder adressen i tulalain vad menas med det? :)

Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Koppkaka skrev 2014-01-10 10:59:29 följande:
    Men nu pratar vi inte huslån utan rea på kläder. P

Exakt, vi har huslån på 5 milj. klart 5% ränta spelar roll. Då vi komemr till rea är allt över 50% intressant.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Koppkaka skrev 2014-01-10 12:39:55 följande:
    Inte är så bra på att räkna? Det ENDA jag sagt är att fem procent mindre än halva reapriset inte är mycket att bråka om. Halva reapriset är automatiskt 75 procent hur du än vänder på det. Men fint med personangrepp, bra där. Vill du dra ner tråden på sandlådenivå får du göra det själv.

halva reapriset är verkligen inte alltid 75% Många börjar med 30% o kör sen halva på DET. Däremot är 75% alltid 75% Vill man veta vad % på varan är så måste man utgå från fullpris o slutgiltigt reapris.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    choklaa skrev 2014-01-11 23:40:23 följande:
    Känner mig som en riktig idiot. Jag var inne på denna sidan dagarna innan och kollade på kläder till sonen. Kom till betalning där jag skulle fylla i adress men hade ingen. Så nu säger du att man kan registrera sig på den här sidan shipito. När man har registrerat sig vad gör man då? Hur fungerar de med fraktkostnadena sen till sverige. Kollade på den sidan shipto då står de att ett paket på 2kg med värde 10dollar skulle kosta 70dollar framt till sverige? Är jag bara otroligt okunnig?

Du reggar dig först på shipito (då får du tre olika amerikanska adresser). Sen går du in o handlar på ebay ralph lauren eller vilka amerikanska sidor du vill. Då du kommer till "shipping adress" anger du din amerikanska tulalain adress som du fick via shipito. Du bör dock använda din svenska adres ssom "betalare" då de vill att den ska korra med ditt visakort. Du anger alltså 2 olika adresser, svenska för "betalare" samt din amerikanska för "leveransadress" O jo frakten låter sannorlik, de kommer erbjuda 4-5 olika sätt att skicka på, du väljer det du vill ha utifrån hur snabbt o dyrt du vill betala.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Renstjärna skrev 2014-01-12 20:38:51 följande:
    Det man gör när man använder shipitto eller liknande fraktlösning är att man kringgår svenska skatte- och tullregler. Det du uppmanas att göra som individ är att redovisa ett falskt värde på ditt pakets innehåll till Tullverket. Detta kan innebära sanktionsavgifter. Generellt känns det ganska fel att uppmuntra till mygel kan jag tycka...

Oj en polis här inne.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Uppmana o uppmana, man är ansvarig för sin egen tulldeklaration, sen gör man hur man vill.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2