Inlägg från: spratteldockan |Visa alla inlägg
  • spratteldockan

Halva reapriset!!! del 2

twinkies skrev 2012-03-15 14:51:16 följande:
    Någon som vet när Vincent skor har utförsäljning? Jag menar inte i butikerna. De brukar hyra lokal en gång per säsong och sälja alla skor jättebilligt? Förra året skrev någon om det här!

Fick tips om en utförsäljning av barnkläder och skor i värtahamnen i Stockholm som pågår tom lördag. Den har hållit på några dagar nu, tyvärr fick jag tipset lite sent, men konceptet är intressant: Några som hyr ut en lokal till företag som sen har utförsäljningar där. De har en sida där de tipsar om aktuella utförsäljningar. Kan vara värt att ha koll på om man bor i Stockholm i alla fall. Outletbutiken.blogg.se De verkar ha haft en stor vincentutförsäljning tidigare i år av bilderna att döma. Kanske den du menar?
  • spratteldockan

Lindbergs på Gamla Brogatan i Stockholm har 50% på vinterkläder. Ordinariepriset på overall var 1300:- Var rätt mycket kvar när jag var där igår.

• spratteldockan

Vincent shoe store har 50%.

www.vincentshoestore.com

Ringde barnens hus och frågade vad den där rean på 10:-, 20:-, 30:- handlade om och hon sa att det var sockor och vantar typ.
    Jag blev för övrigt förvånad över att de började vinterrean så tidigt, redan den 28:e januari. Finns tydligen inte några overaller kvar där nu när jag frågade på telefon.

• spratteldockan

Nån som vet när halva reapriset börjar på bokrean? Jag var förbi Åhléns i söndags och då sa de att de inte skulle ha halva reapriset. Men andra ställen, som akademibokhandeln och Coop? Gärna nätbutiker också men de brukar väl inte sänka till halva reapriset? Nån som vet?

• spratteldockan

Tack för alla tips om bokrean!

Jag gjorde en del bra köp på Akademibokhandeln.

Köpte bla ett par böcker om Wibbly gris för 20 kr styck (halva av 39 kr på rean). Ordinariepris var 59 kr.
    Samtidigt hade Åhlens samma bok för 99 kr på rean..

• spratteldockan

Åhlens har ju öppet köp i 30 dagar, även för reaprodukter, så då kan man ju hålla inköpen (leksakerna) ouppackade ett tag utifall att det skulle bli ytterligare sänkningar..

• spratteldockan

Jag frågade Lindex vad villkoren var för att man ska få förhandssms till deras reor, typ att man ska ha handlat för ett visst belopp under en viss tid, men det enda var att man ska ha uppgett sitt mobilnummer till dem. De sa att många som har More-kortet inte vill uppge mobilnummer. Tänkte apropå diskussion tidigare i tråden vilka som får Sms från Lindex.

• spratteldockan

Nu verkar det ha ebbat ut lite vad gäller halva rea..

MEN.. snart är det dags igen!

Denna halva rea gällde höstkläder och leksaker.

I februari-mars kan man ju fynda vinterkläder till riktigt bra reapriser! Speciellt då ytterkläder.

Är det nån som har koll på mer exakt när den rean brukar sänka till slutrea? Om man jämför med att höst/julrean brukar dra igång halva rea mellan 10 och 20 januari? Kommer ihåg att jag fyndade vinteroveraller till kanonpriser på Åhléns den 17 mars ett år, men det var nog väldigt sent..

• spratteldockan
    project baby skrev 2015-01-27 08:28:23 följande:

Åhlens brukar sänka ytterligare precis innan bokrean i feb, då är det fyndläge!!

Förra året köpte jag viking vinterkängor för 150kr styck.

Då ska jag ha ögonen öppna!
  • spratteldockan

Idag började Åhlens City med köp 3 betala för 2 på rean för barnytterkläder.
    Kanske är det så även i andra Åhlens-butiker, vet inte. Och kanske för all rea, inte bara barnytterkläder. (jag var fokuserad och stressad)

Det fanns mycket kvar av vinterkläder för barn i deras eget märke plus en del Reima och Didrikssons.

Gillar inte riktigt köp tre betala för två, Man lägger ändå ut med en del pengar på de första två och så blir det ofta typ ett par vantar som billigaste grej.

Frågan är om man ska ha is i magen och chansa på att det blir ett steg tre: halva rea-priset? Det fanns skyltar där det stod "slutrea" på, men det begreppet börjar bli rätt urvattnat. Ofta kan det bli ytterligare sänkningar på slutrea-priset, nåt som t.ex Ecco är experter på.

Joy har också börjat med köp tre betala för två på rean.

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2