Inlägg från: choklaa |Visa alla inlägg
  • choklaa

Halva reapriset!!! del 2

När börjar pop halv rea???

• choklaa

Oh så bra. Längtar tills på lördag då ska hela familjen till Göteborg och ett måste att besöka pop.

Men nu blir de till att mata lillen kläder och sen stadium

• choklaa

Extremt nöjd med dagens shopping runda :)

Stadium betalde 1499:- och priset till ordinare pris var för allt 6856:- så kan säga att detta var extremt fyndigt :)

På kappAhl betaldes de 430:- och ordinarie priset för att skulle ha varit 1246:-

ÅHLENS: I skövde i alla fall börjar sin hvala rea den 15 januari :)

• choklaa
    straw2008 skrev 2014-01-10 10:25:07 följande:

Det är superlätt. Handlar du utanför EU är du skyldig att betala moms o tullavgift på allt du inför. Har du en adress på shipito går paketet via en postbox o du fyller själv i tullfakturan. Då skriver du ett lågt värde o väljer sen DHL som frakt så kommer paketet säkert fram (o slipper således tull o moms). Du får alltså 3 adresser i usa då du reggar dig, en i cali (har för mig att det är fri skatt på klockor o smyken här?) en i norra usa samt en i tulalain (här är det fritt från skatt att handla kläder tex). Du handlar på RL o sen då du ska ange adress för leverans tar du den adress i USA som passar bäst. Sen kommer paketet till din box i usa o därifrån skickar dom paketet till dig. Väljer du posten är det billigt att skicka Går ju inte att jämföra med stadium, men å andra sidan har ju människor olika stil. Våra barn o vi har oftast RL eller TH kläder o skor. På 75% blir det billigare än HM men en HELT annan kvalite o andrahandsvärde.
    Känner mig som en riktig idiot.
    Jag var inne på denna sidan dagarna innan och kollade på kläder till sonen. Kom till betalning där jag skulle fylla i adress men hade ingen.
    Så nu säger du att man kan registrera sig på den här sidan shipito. När man har registrerat sig vad gör man då?

Hur fungerar de med fraktkostnadena sen till sverige. Kollade på den sidan shipto då står de att ett paket på 2kg med värde 10dollar skulle kosta 70dollar framt till sverige?

Är jag bara otroligt okunnig?

• choklaa

Här var de också 50% på allt.

Köpte en lejon fotölj till sonen.
    En hink lego
    Lego duplo piraterna
    Ett paket med lego plattor.
    En brandbil som är radiostyrd
    En overall
    En tröja
    Ett piano

För endast 839:- så billigt :)

• choklaa

Straw 2008:

Nu har jag beställt av kusinen:)

Men måste fråga, hur vet du vad paketet väger när su beställer. Som de jag beställde i går bar 11 tröjor till 2åring och 5 tröjor till mannen.

Om jag skulle be henne skicka de till mig. Vad ska man ta för frakt alternativ som är spårningsbart??

• choklaa

Åhlens har redan haft halva rea. Och här i staden har dom tom plockat bort rean nu.

• choklaa

Köpte massor med leksaker lego, blixten brandbil som var radiostyrd en fotölj och allt halva rea

• choklaa

Jag har vunnit en årsförbrukning av nestle barngröt, från 6 månader och uppåt. Undrar om de finns intresse att köpa värdecheckar av mig då min stora slutat äta gröt för länge sedan och den lille är allergisk.

• choklaa

När börjar stadium sin halva rea?

Hur ser de ut på rea fronten i Skövde? Ska dit på fredag eventuellt värt att åka dit?

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2