Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Vräkning

Men Tina, jag tror inte att det finns någon kommun som skulle betala er hyra, det handlar nog inte bara om er kommun.
    Dessutom, varför kontaktade ni inte soc då ni märkte att ni inte hade råd att betala första hyran? (För jag antar att ni inte hade råd, ni har väl inte slösat bort pengarna på annat ?! )

• Kajsan

Jag är inte ute efter att vara elak, men förstod ni inte att ni skulle bli vräkta ?
    Det kan ju inte kommit som en överaskning direkt....

• Kajsan

amathea

Nja, oviktigt är det ju inte, det kan nog påverka hur pass mycket hjälp de kan få beroende på om de har slösat bort dem eller om de inte hade pengarna från början...

• Kajsan

TinaR

Det är väl utmärkt! Ni har ju dåligt med pengar så se det från den positiva sidan och lägg in prylarna på Blocket!

• Kajsan

TinaR

Det du skriver tycker jag är ett HÅN mot alla de som gör rätt för sig och ändå lever på få kvadratmeter!
    Var tacksam över att ni får hjälp istället för att ställa oberättigade krav.
    Vad är det ni vill ändra på? Vill ni ha större lägenhet?
    Herregud....

• Kajsan

TinaR

Du måste ta lite hänsyn till att vi har svårt att förstå vad du skriver ibland, du kan knappast bli arg på Snurrig för att hon tolkade ditt inlägg fel.!

• Kajsan

TinaR

Jag vill inte verka negativ, men du borde ringa din hyresvärd och dubbelkolla det där med kontraktet, det är ju inte upp till inkasso att avgöra.

• Kajsan

TinaR

Det kommer säkert bli jättebra alltihop.
    Soc håller kollen på er så räkningarna blir betalda, ni får en ny lähenhet med ny värd och nya grannar (kan det bli bättre? )

Lycka till nu! Och klagar du en gång till så tänk på hur illa det KUNDE ha gått!!

• Kajsan

Hej TinaR!
    Såg din nya tråd och därför undrar jag igen, hur går det för Er?
    Hoppas allt löst sig nu!
    / Kajsan

Svar på tråden Vräkning