Inlägg från: Snurrig |Visa alla inlägg
  • Snurrig

Vräkning

Betalar man inte hyran då blir man vräkt, oavsett omständingheterna.
    Ni skulle ha fortsatt att betala hyran samtidigt som ni hade kontakt med hyresvärden/hyresgästföreningen!

• Snurrig

Är det ingen annan än jag som har svårt att få ett grepp på vad trådstartaren skriver? Det är väl inte för mycket begärt att använda en och annan punkt?

• Snurrig

Ekorren

Ja det är tydligt det!

Ena stunden är det grannens fel, sen har sambon inget jobb, sen har dom tasktig ekonomi och nu LSS....

Nä nu snurrar jag vidare.....

• Snurrig

Jag blir mer och mer irriterad för varje gång jag läser den här tråden!

Du (Tina R) klagar på att en lägenhet på 55 kvadrat är för liten och att sängen inte får plats! Jag tycker det låter tveksamt att Soc tvingar på er en lägenhet för en vecka som ni inte vill ha.

Jag har ett förslag på hur ni ska få plats med sängen! UTE! Det finns säkert någon park eller äng där en dubbelsäng på plats! Herregud! Vad glad att du har takt över huvudet! En säng är väl det minsta problemet! DET GÄLLER JU BARA FÖR EN VECKA!

Och sen gnäller du att du inte får plats med alla möbler. Ett tips! Sälj dom och betala av skulden! Eller så har du och din sambo garanterat NÅGON släkting/vän som har plats i sitt garage/förråd. Du behöver inte hysa in alla möbler hos en, utan byrån hos mormor, sängen hos svärmor osv.

Eftersom ni har ställt till det rejält för er själva så kommer ni ha svårt att få någon lägenhet och nu hjälper Soc er. OCH DET DUGER INTE!! Det är så jag tappar hakan!
    Det finns säkert en och annan bostadslös som gladeligen skulle ta emot den hjälp som du får. UTAN att gnälla!

Skulle jag vara i din situation så skulle jag jubla över att få en etta på 25 kvadrat! En madrass på golvet, skit samma, jag har i alla fall tak över huvudet!

Sen så skulle jag, och säkert många fler vilja ha klarhet en gång för alla, i hur det ligger till.
    VARFÖR HAR NI INTE BETALAT HYRAN?
    Är det pga DIN sjukdom, SAMBONS sjukdom, GRANNENS oljud, HYRESVÄRDENS agerande, TASKIG ekonomi????

Tycker att du nämner lite olika anledningar hela tiden! Sen undviker du frågan gång på gång!

• Snurrig

Tina R!
    Lugna ner dig!
    Jag angriper inte din mormor på något sätt, det var bara som ett ex att du kan hysa in lite möbler hos släkt/vänenr EX mormor. Du behöver inte ta det som ett angrepp. Vill bara ge dig ett förslag.

Du själv hade skrivit att det bara var en vecka, för sedan skulle ni flytta till grannkommunen.

Jag har lästa att ni ska börja betala av skulden, men min fråga var varför inte betalade hyran.

Än en gång, lugna ner dig!

MunminMy & Tillytrotter
    Jag kunde inte hålla mig mer!

• Snurrig

Vad bra att det löste sig tillslut!

• Snurrig

Oki, blir lite förvirrad nu....

Du ska flytta från lägenheten du bor i, du får alltså inte stanna kvar trots allt?
    Och du ska flytta in i en annan lägenhet med samma hyresvärd. Soc hjälper inte till då, eller har jag missuppfattat allt? Blir det lägenheten på 55 kvadrat med kokvrå?

Svar på tråden Vräkning