Vräkning
Hej Tina,
Först och främst vill jag säga att jag håller tummarna för er nu och att ni ska få en ny lägenhet.
Men jag blev lite förvirrad över ert skäl till varför det blivit såhär? Jag läste din förra tråd från 25 april som MuminMy länkade till och historien är helt annorlunda där. Vilken av dessa är sann? Om det är så att ni förlorat en av era inkomster och därför inte haft råd att betala hyran borde ni väl kunna få hjälp av soc.
Varför har det gått såhär långt? Det är synd att ni inte kontaktade soc redan när ni märkte att ni inte skulle ha råd att betala hyran (jag antar att det är det riktiga skälet till att hyresskulden uppstod). Har ni sökt bostadsbidrag? Har detta i så fall anpassats efter er nya ekonomiska situation?
Många frågor, jag ber om ursäkt för det, men det är så mycket i din historia här jag inte riktigt hänger med i. Jag hoppas för er skull att ni inte använder grannen som ett svepskäl till att ni inte kunnat betala hyran. Om ni dragit denna historia för soc så förstår jag att de inte velat hjälpa. Ett stort A och O när man har med myndigheter att göra är att man är ärlig och inte nästlar in sig i någon lögn.
Hur som helst så hoppas jag allt detta ska ordna upp sig för er. Det kommer nog ta tid innan ni får rätsida på ekonomin igen men ge inte upp! Kram