Inlägg från: Tin o Trolls mamma |Visa alla inlägg
  • Tin o Trolls mamma

Vräkning

Man måste låta bli att betala 3 månader för att värden ska kunna vräka en och med de pengarna (20 000) antar jag att det är vad som skett. Då finns det ingen laglig grund att få behålla kontraktet, tyvärr. Jag förstår också nya hyresvärdar som inte vill ha gäster som struntar i att betala för att de inte trivs..

Hoppas att allt löser sig på nåt sätt. Kanske ni har nån som kan gå i borgen för er som hyresgäster? Pappa gjorde det för mig, eftersom jag bara hade sommarjobb när jag flyttade in. Det har gått bra.

Lycka till och hoppas ni lärt av misstaget så att ni inte hamnar där igen! Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Om man misskött sig så att man inte får ha eget förstahandskontrakt tycker jag inte att man kan ställa krav på boendet utan vara glad åt vad man får. Ni fick ju två rum och det räknas som skälig standard att ha ett rum var + kök/kokvrå. Jag bor med sonen och ibland min dotter i en trea med kokvrå och det funkar utmärkt.

När de märker att ni klarar av att betala hyra och sköta allt annat kommer ni säkert att kunna få förstahandskontrakt igen!

Hyran är väl ungefär lika stor som din lön och då är det inte konstigt att soc tar den ju. De pengarna hade ni måst betala ändå!

Skönt att ni fick lägenhet alls! Lycka till nu! Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Men hallå, nu ger jag upp.. 55 kvm är ju ganska stort om man bara är 2 vuxna. Jag har bott med mina 2 barn i en 1,5:a på 40 kvm utan dusch och toa. Delade med två tjejer ute på vinden. Det funkade det med..

Sälj möblerna så får du pengar eller magasinera dem om du inte kan skiljas från dem!!

Var glad att soc fixar nåt alls åt er!

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

55 kvadrat är INTE litet!!!

• Tin o Trolls mamma

Snurrig: Vi har redan givit upp att få nåt grepp om saken alls eftersom hon ändrar sin version hela tiden..

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Tina, det är ingen som hatar dig, men du ska kanske vara konsekvent i din berättelse så att ingen tror att du hittar på saker.

Sen tycker jag att du ska vara glad att du fått tak över huvudet. Det är ju bara en tillfällig lösning sa du ju och då får man tåla att det inte är drömhuset. En dag kommer ni också att hitta det perfekta boendet men till dess får ni hålla till godo..

Ni har fått mycket mer hjälp av soc än någon annan jag hört talas om. Jag läser till socionom och har nära kontakt med socialen och de här i Visby skulle INTE vara så generösa mot någon som befann sig i er situation!

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Men om ni flyttar direkt nästa vecka är det ju knappt lönt att flytta in i den här lägenheten..? Kan ni inte få bo en vecka på vandrarhem el dyl då? Bara jobbigt att flytta in allt för att flytta ut det på en gång..

Jag tror att det sticker rejält i ögonen på folk här när du får mer hjälp än de någonsin fått eller kommer att få och sen klagar på att lägenheten inte är vad du vill ha. Om det dessutom bara är för en vecka kommer ingen att förstå varför du klagar!

Lycka till med flytt och allt. Ekorren.

Ps. Hur går det med din killes jobb då om ni flyttar till en annan kommun? Ds.

• Tin o Trolls mamma

Men Tina, det var du själv som sa att det bara gäller en vecka innan ni ska flytta till den nya lägenheten i en annan kommun.

Ta och lugna ner dig lite gumman, annars gör du bort dig inför alla här. Svara bara på de frågorna så behöver ju ingen tro att du ljuger..

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Jag och maken mätte upp 55 kvm här hemma. Hur man än konstruerat en lgh MÅSTE en dubbelsäng få plats i ETT av rummen åtminstone..

Nu orkar jag inte engagera mig mer. Det är ju uppenbart att Tina inte vill ha hjälp eller goda råd från oss!

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Sista inlägget då... I den lägenheten får det ju plats en dubbelsäng i vardagsrummet utan problem!

Ekorren.

Svar på tråden Vräkning