Vräkning
Jag håller lite med om att göra rätt för sig bör man.. MEN ni borde ha satt in hyran på ett annat konto och gjort upp med hyresvärden att när störningarna upphör så får denne sina pengar. För att bara skita i att betala och använda pengarna till annat är lite väl dålig stil och förstår mycket väl att soc inte vill hjälpa till då, de är ingen bank direkt och vilken bank skulle ge kredit mot sån bakgrund?
Jag har själv fått hjälp hos soc med el-räkning, en sluträkning som steg över 10.000 som vi inte kunde betala själva och iom att barnfamiljer måste få ha el så gick soc omgående in och täckte oss och vi fick betala tillbaka med 2000:- /mån, alltså 5 mån och det drogs direkt från makens lön. Men ni kan ju inte förvänta er hjälp när ni själva struntat i att betala och sedan spenderat pengarna som skulle gått till hyra.
Skulle nog tro att det är svårt att få hjälp någonstans, varken hos soc eller hyresgästföreningen, möjligen krypa för hyresvärden och få till ett avbetalningsplan, annars får ni nog flytta den 15.e men vore jag du så skulle jag försöka tala med hyresvärden.
Lycka till.