Inlägg från: Tina R |Visa alla inlägg
  • Tina R

Vräkning

Hej
    Jag söker lite hjälp med infromation hur man kan få hjälp med att få en ny lägenhet när man har blivet vräkt pågrund av att jag inte har betalat min hyra varför jag inte har gjort det är pågrund av att jag har en granne som spelar hög musik på nätterna med i varadagrna kallar mig för jävla missfoster jag har ringt och klagat hos Securitas och dom har åkt ditt för att säga åt honom men han öppnar aldrig när dom kommer sätter bara på ännu högre på steron jag har ringt och klagat typ i 11 gånger men dom jag bor egonm skiter i det han har inte fått en endaste varning då tyckte jag att jag inte skulle betala hyran för att det är så mycket störningar hela tiden nu har jag kontakt soc men dom hjälper hos inte soc käringen ringde idag min sambo svarade hon sa det att vi skulle till henne nu på fredag kl: 11.00 och sen sa men vi kommer inte att göra något ändå fy fan dom måste väl hjälpa än ska man få bo ute i skogen

• Svar på tråden Vräkning
  • Tina R

Ja jag tycker okså att det är kontstig hyrersvärd som inte gör något ått saken när man har ringt till störningsjouren men ändå så händer det ingenting ja jag vet att man ska betala hyran jag vet att det är dumt av mig att jag har skitet i att betala den men soc hjälper hos inte som jag sa förut hon sa det att ni kan komma på fredag men vi kommer inte att hjälpa er får dom verkligen säga så vi sa vara ute i lägenheten denna måndad 15juni så det är ju snart

• Tina R

Hej
    svar till Polgara
    Jag ringde hyresgästföreningen men dom sa bara att dom kunnde hjälpa hos om vi fick ihop dom pengaran vi har i skuld annars kan dom inte hjälpa hos. Det är lite över tjuogotusen vi har i skuld men om vi skulle kunna få tag på det så får vi tillbacka hyresrätten men så mycket pengara har jag inte och inte kan få ihop det eller har frågat mina föräldrara men dom kan inte låna så mycket.
    svar till Anna B
    Jag fick ett brev från soc att vi skulle få hjälp av dom det är därför jag kontakta dom för dom kontaktade mig först.

• Tina R

Hej
    svar till Polgara
    Jag ringde hyresgästföreningen men dom sa bara att dom kunnde hjälpa hos om vi fick ihop dom pengaran vi har i skuld annars kan dom inte hjälpa hos. Det är lite över tjuogotusen vi har i skuld men om vi skulle kunna få tag på det så får vi tillbacka hyresrätten men så mycket pengara har jag inte och inte kan få ihop det eller har frågat mina föräldrara men dom kan inte låna så mycket.
    svar till Anna B
    Jag fick ett brev från soc att vi skulle få hjälp av dom det är därför jag kontakta dom för dom kontaktade mig först.

• Tina R

för det första så var det inte jag som kontakta soc först det var dom som kontakde mig först och sa att dom skulle hjälpa mig och sen ångrade dom säg jag har sakt upp tiden på fredag hos soc nu när man får sådana här påhopp från vissa av er men soc hjälper männskior som kommer upp ditt när dom behöver hjälp till sprit och droger då får dom hjälp dierkt soc där jag bor har fått många anmärkningar på sig av länsstyrelsen att dom inte hjälper folk som mig dom hjälper bara dom här alkolisterna som behöver ett hem och droger sprit det är just vad denna granne jag har han är en en avdom som får hjälp av soc att dom betalar hyran åt honom för att han ska kunna ha råd till sprit istället fast han har råd att betala hyran själv men men man kanske skulle bli alko istället för då får man ju hjälp tack för alla ersvar och på hopp

• Tina R

tack för ditt svar av både fyra och sannispannisen det värmde lite mer än dom andras påhopp då kännde jag men verkligen inte någon männskika som ska leva över huvud taget så känns det just nu

• Tina R

Vi har redan hamnat hos kronefogden på denna hyreskuld fattar jag som det är ju dom jag har fått en lapp om värkning men om jag skulle kunna betala in dom här pengarna innan den 15juni så får jag tillbaka rätten av hyreskontarktet så då måste väl jag redan fått en anmärkning hos krongefåden om man gör en kreditupplysing så ser man väl att den finns där ellre väntar kronefogden tills den 15juni är det någon som vet och ni som hela tiden frågar om vart pengaran har tagit vägen så har dom inte gått till mat vi har haft lite knabrigt till och från varje månad så nu behvöer ni inte fråga mer om den saken

• Tina R

Jag har ringt min hyresvärd men den som har hand om hyresskulder kommer inte förrän den 18maj kommer tillbaka då alltså från sin semester. och det var ingen annan som man kunnde prata med om detta det finns bara en sådan här sa dom så jag skulle vänta tills då men det går ju inte den 15juni ska jag vara ute ur lägenheten men nu har jag iallafall försökt att få kontakt med hyresvärden men det gick inte när dom inte är där.

• Tina R

nix jag fick bara ett brev av krongefogden där ståd det värkning den 15juni mellan kl:10.12 då ska vi vara ute ur lägenheten om det inte än har kommit som en anmärkning så kan vi få en chans att få en lägenhet hos den andra hyresvärden som vi ska till imorgon kl; 11.00 och titta på en lägenhet och då kanske vi hinner att få den innan den syns på kreditupplysningen

• Tina R

ja du är inte den första som har sagt det men jag börja bli van vid det från både här vid denna läkt och från andra som tex soc som ringde mig för ett tag sen och sa att vi kan inte hjälpa er men ni har väl lärt er en läxa nu men tyvärr vad hjälper det nu och självklart har jag lärt mig en läxa att man ska betal sin hyra plus att jag aldrig i hela mitt lev på genom den här hyresvärden igen

Svar på tråden Vräkning