Vräkning
Du måste ju ändå betala hyran....
men sen kan man ju få tillbaka...
Man blir utan lägenhet om man inte betalar för sej....
När det gäller hyresvärden så borde hyresgästföreningen kunnat hjälpa dej, men hyran måste alltid betalas ändå.
Du måste ju ändå betala hyran....
men sen kan man ju få tillbaka...
Man blir utan lägenhet om man inte betalar för sej....
När det gäller hyresvärden så borde hyresgästföreningen kunnat hjälpa dej, men hyran måste alltid betalas ändå.
Jag kan faktiskt inte riktigt tycka synd om er om ni blir vräkta...
va trodde ni skulle hända??
Tycker det låter konstigt att soc kontaktade er och sa "jag skulle gärna vilja betala eran hyra...."
Och sen säga va du vill om alkoholister och drogberoende..... men dom lider av en sjukdom....
och du vet bara det du ser, det finns säkert en djupare historia i det.
Visst får många hjälp av fel anledning, men det finns garanterat folk som är berättigade till hjälpen och får den.
Det enda du borde göra är att gå till banken, och försöka få låna.
Men jag är osäker på att dom skulle våga låna ut pengar.....
Va hon gjort för dom pengarna är ju oviktigt....
dom är borta...
kan inte användas till hyran....
Det har ju faktiskt inte vi med att göra....
även om det är väldigt onödigt att hoppa över hyran och lägga pengarna på annat.
Kajsan:
jo... så sett... men jag uppfattade det som att dom "sket" i att betala, inte att dom inte hade råd att betala.
Det stämmer på många...men jag född 82, väljer nog att kliva ur generation-80 i så fall
Men visst stämmer det på många...
Va roligt för er!
Dels ny lägenhet (skönt att slippa den tidigare grannen, och förhoppningsvis få en bra hyresvärd), men även att din sambo fått jobb!
Ta vara på det du lärt dej här nu.... och dra dej inte för att kontakta hyresgästföreningen, soc och din LSShandläggare i framtiden om något händer. Vänta inte, det gör bara saken värre!!
Grattis.
Tina R.
men de kommer inte va några problem.
Om du absolut inte får plats med en dubbelsäng i det lilla rummet (vilket du ändå borde) så antingen plockar ni isär sängen och använder en av madrasserna (om ni har två vanliga som sitter ihop).
Tycker iofs att lägenheten borde räcka utan problem.
55kvm är hyffsat stort, å då har ni dessutom bara kokvrå.
Ni kommer klara det!
Dessutom vill ni ju flytta snart!