Inlägg från: Tina R |Visa alla inlägg
  • Tina R

Vräkning

nej jag har inte problem med att ta hand om pengar vi har problem med att sambon är sjuk ibland och ibland inte när han är sjuk så får han typ bara 2000kr och jag får 4788kr när han inte är sjuk så kan han få ut typ 5700kr det är så jag menar men nu har jag skicka emil till min hanläggare på LSS väntar på att hon skriver eller ringer mig snarast

• Tina R

svar till Turia
    Nej min sambo har inte LSS det är bara jag.
    svart till Idag 11:20 - NR: 521441
    Nej jag anväder inte grannen som ursäkt till att jag inte har betalat hyran det är helt fel.
    svar till Idag 12:17 - NR: 521730
    Ja jag tycker det är lite medvinslöst att göra en anmälan när någon säger elaka saker till en polis kommer ändå bara att lägga ner det.

Jag har pratat med min LSS handläggare nu och hon sa att hon gärna ville se brevet på fredag ska till henne då för så där får det inte gå till sa hon. Och idag har vi hittat en lägnehet skriver kontraktet nu på måndag jag har förklart för den hyresvärden hur det ligger till och hon förstår oss så det ska inte bli några problem ändå sa hon ni ska får denna lägenhet ändå fast ni har en hyresskuld så på måndag sa hon då skriver vi kontraktet och så får ni nycklar till lägenhetn så är det bara att flytta in när ni vill. NU SKA JAG VERKLIGEN INTE HAMNA I SÅDAN HÄR SITTS NÅGON GÅNG MER.

• Tina R

Hej
    Nu ringde dom från arbetsförmedligen att min sambo har fått jobb ska böraja imorgon det blir ju lite jobbigt tanke på att vi måste vara ute från vår lägenhet nu på tisdag men det är ju rolgit ändå att han har fått ett jobb.

• Tina R

Ja det är jätteskönt men jag tycker ändå att hyresvärden som jag har änså länge kan säga sådant som den sa i dag om ni har några klagemål om grannar så tar vi inte emot sådant det får ni göra en polisanmälan om det gör inte vi. ska det verkligen gå till så den hyresvärden som jag kommer att få nu sa att det inte ska gå till så det gör det inte här iallafall om det är någora ströningar hos grannar så är det bara att ringa oss skickar jag upp någon som får prata med den grannen och sen får en varninga.

• Tina R

Hej jossebel
    Tack det ska jag göra

• Tina R

Hej igen
    Nu är det så att soc ska stå som förstahandskontrakt på lägenheten och jag och min sambo betalar hyran för våra pengar och soc kommer att ta hela min lön till hyran så har vi bara min sambos lön att leva på dom och sen har dom tagit en lägenhet som dom har valt ut att som vi ska bo i en liten två med kokvrå och ingen balkong jag ska det soc den lägenheten vill jag inte ha man måste väl få välja lite själv vilken lägenhet man vill bo i där man kommer att trivas men men man ska väl vara glad att man har tak över huvudet.

• Tina R

Hej
    Som jag skriv så är jag jätteglad att man har tak över huvudet men i denna lägenhet som soc fixa åt en så måste jag och min sambo kasta bort en massa möbler som en sova, dubbelsängen,linneskåpet,och akvarimuet.

• Tina R

svar till Jennie Brunflo
    Det är en liten två sovrummet är för smal att få in en dubbelsäng i.

• Tina R

tyvärr så känner vi inte någon som kan hjälpa oss med att ställa möblerna inne i ett garge eller ett förråd våra föräldrar har redan så mycket så dom får inte plats med mer möbler

Svar på tråden Vräkning