Vräkning
svar till Monky
det förrådet som ingår lägenheten är väldigt liten så det går inte att få in en dubbelsäng och soffa och linneskåp och en bokhyla
svar till Monky
det förrådet som ingår lägenheten är väldigt liten så det går inte att få in en dubbelsäng och soffa och linneskåp och en bokhyla
lägenheten är på 55kvm vardagsrummet är litet som sovrumet är litet det är därför man inte kan få en dubbelsängen
Men vi ska ju inte på där så länge i lägenheten när man har gjort upp med en avbetalninsplan med hyresvärden så tar dom bort hyresskulden på kronefogden. Och jag har kontaktat Länsstyrelsen dom sa det att soc får inte bestäma bara sådär vilken lägenhet man ska ha både jag och soc ska bestäma igemnsamt vilken lägenhet man ska ha sa dom på länsstyrelsen så dom gör fel sa dom så dom kommer att medela på soc att vad lagen säger om dom inte går med på det så kommer dom att få en prick på sig. Jag får veta lite mer hur länsstyrelsen kommer att göra när dom ringer imorgon.
Ja ni kanske tycker det är fel att dra in länsstrylesen men det tycker inte jag när man har rätt så har man det man ska inte behöva på i en lägenhet som är så liten att man inte kan få ha sina möbler där och om ni tycker det är dumt så är det väl upp till er
Som jag skriv i ett av inlägerna här så har min sambo varit sjuk så då fick vi mindre inkomst och nu i torsdag så ringde arbetsförmedligen till honom och sa att han har fått jobb och sen för att jag klagar lite på lägenheten är inte mitt fel det var faktiskt soc som sa först att vi skulle leta lägenhet själva om vi hittade en lägenhet som vi ville ha så skulle vi ringa upp dom och säga till så skulle dom ta kontakt med den hyresvärden och kolla om dom går med om att soc som förstahandskontrakt och när vi gjorde det så sa soc att nu kommer vi att ringa denna hyresvärd och kolla med dom så kan ni komma på fredag den 11juni så ska det vara klart så får ni den lägenheten som ni har kollat på men då när vi komm ditt så har dom ändå bestäm en helt annan lägenhet som inte alls var den vi pratade om och det tycker jag är väldigt fel men ni tycker visst att man ska göra så.KOBRA TACK FÖR ATT DU STÖTAR MIG DET VÄRMER MIG SÅ KAN MAN FÅ VARA LITE GLAD NÄR MAN LÄSER HÄR OCH INTE BARA BLI SÅ LEDSEN OCH VERKLIGEN KÄNNA HUR FOLK KAN HATA EN AV SINA MISSTAG.
svar till Tin o Trolls mamma
jag förstår det är ju bara en tillfärligt lösning som jag sa till nästa vecka då har vi råd att betala hela skulden hos dom och sen ska vi flytta direkt till en annan komun som vi har bestäm för flera år tillbaka MEN MAN ÄR VÄL EN DÅLIG MÄNNSIKA INOM MÅNGA SOM SKRIVER HÄR SÅ FÅR JAG DEN UPP FATNINGEN ATT MAN HELLER SKULLE VILJA VARA D*D SÅ KÄNNER JAG MIG NÄSTAN HELA TIDEN OCH SÅ KOM KOBRA IN OCH SA LITE POSETIVA SAKER SÅ VART MAN LITE GLADARE OCH DET MÅSTE DU VÄL FÖRSTÅ MED DET ÄR JU INTE SÅ ROLIGT ATT BLI HELT NEDSLAGEN NÄR MAN REDAN ÄR DET
svar till Tin o Trolls mamma
Det går någ att ta ett tag att få en lägenhet i den kommun som vi har tänkt att bo i och jag hade sakt till soc att vi kommer att kunna betala hela skulden om en vecka så vi tycket det är lite ondödigt att flytta men dom gick inte med på det sa dom ni måste ha en av våra lägenheter ändå som dom har genom soc dom har egna lägenhet genom den hyresväden. Det är den kommun som han har fått jobb på.
svar till tillytrotter
Soc gjorde upp med den hyresvärden som jag har skuld hos att jag ska betala 1000kr till dom varje månad som dom gick med på så jag ringde kronefogden och sa det då sa min hanläggare där att då tar dom bort denna skuld där hos dom och den kommer inte att synas sen när man gör andra kreditupplysningar
svar till snurrig
som jag skriv i ett inlägg här så skriv jag faktiskt att jag ska betala min skuld i denna vecka om du läser lite så ser du det än att bara dra förhastare slut satser. Och vem har sagt att det bara är en vecka man ska bo där inte jag iallafall läs först innan du säger något och dra inte in mormor i detta när hon är helt dum ihuvudet du vet inte ett dug om vad min mormor är för någon männskia och som jag skriv i ett annat inlägg att det inte finns någon av våra föräldar som har så mycket utryme till att ställa in möbler LÄS FÖRST SKRIV SEN ANNARS SKRIV INTE HÄR NÅGON MER GÅNG
jag skriv att jag kommer att betala skulden om en vecka inte att jag ska flytta om en vecka