Tycker du att det är fult med tatueringar?
Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.
Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.
Som rubriken lyder,motivera gärna varför du tycker att det är fint eller fult.
Fick en mindre rolig komentar om min tatuering förra veckan Därför jag frågar.
Ja om hela kroppen är fullt med dom.
jag röstade på beror på motivet om den "representerar" personen på något vis.. Berättar en historia liksom då kan de vara fint för de är en del av den människan. Typ...
Just tatueringar av den typ du har gillar jag inte. Känns som en dussingrej. Sorry men du frågade.
de beror på både motiv och placering, men ja skulle aldrig säga att ja inte tycker den är fin.. om inte personen som har den frågar såklart, då kan ja väl säga att de inte är min smak.. lite snällt sådär.. har en del själv på lite olika platser.. alla tycker som tur är olika och ser olika ut, annars skulle d blir trist..
Tex: satt och prata med en kompis och hennes nya kille som har en massa tatueringar både här och där, när en tjej kommer och frågar: men hur ser du ut människa?? jag vart helt ställd, vissligen va hon full, men iaf... så säger man inte... sen fråga hon om dom va riktiga, då sa han, nej de är gnuggisar.. tänker inte vissa innan dom vräker ur sig? jag har då iaf lite vett även om ja är full.. hon är ju inte 14precis.. utan över 30..
dessutom tog han illa upp märkte man i efterhand..
Jättefult, men inte lika fult som piercing.
Piercade mig i ansiktet (två i läppen och en i ögonbrynet) som tjugoåring men tröttnade tillslut. Sedan många år tillbaka har jag inga kvar, bara ärren som en rolig påminnelse.
fin tatuering du har med barnens namn, har dotterns namn på mig ja med..
Oj det beror ju helt och hållet på tycker jag. Kan vara väldigt "trashigt" och samtidigt oerhört vackert. beror på motivet, vart den sitter, hur välgjord den är, vem den sitter på,, alltihopa, helheten..
Beror helt på motivet, hur pass skicklig tattueraren varit och hur mycket man har. Har aldrig tyckt det varit snyggt med helt full tattuerade kroppar oavsett kön, men ja det är ju mitt tycke
Har själv en tattuering funderar på yttligare en men sedan är det stopp.
Ts
tycker din tattuering är fin, är klassisk och inte för vräkig om man säger så :)
Kan vara fint med en eller två tatueringar. Men tycker det är otroligt fult med de som har fullt med tatueringar på kroppen.
Svarade att det beror på placering. Tycker det ser obegåvat ut med tatueringar på ansikte, hals och händer. Signalerar att den personen "skiter i" och inte kommer kunna anpassa sig till olika situationer om så kräver (t.ex i arbetssituationer).
Sedan är det en smaksak vilket motiv och omfattning. En ung och vältränad kropp kan se skitcool ut i en viss tatuering - men få skulle utropa "skitsexigt" om samma dök upp på en äldre dam. Alltså att sammanhanget och personen avgör mer än själva motivet. (Som att vissa kläder passar tonåringar, men dyker jag upp på jobbet i magtröja och muskort kjol så skulle nog många höja på ögonbrynen...) Problemet med tatueringar är att den sitter permanent och ofta väljs av en person som är väldigt ung = stor risk att ångra sig. Mindre jobbigt att ångra en delfin på axeln än att ångra en blomma på kinden.....