• ch77

Ekogent fokus i hjärtat!!

Hej!

Jag har också varit med om samma sak. Vi var på Rul den 24/3 i Umeå och dom hittade 2 st "golfbollar" i hjärtat. Jag fick samma dag genomgå ett nytt ul med en speciallist läkare som kollade igenom fostret igen och kunde inte hitta några mer avvikelser.
    Hon sa då att "detta fynd var INGET att oroa sig över, vi skulle glömma det hela"!......

Lättare sagt än gjort, klart man är lite extra nervös. Jag kommer nog inte kunna släppa det helt under resten av graviditeten!

• ch77

Jag hade nog funderat på fostervattens prov om dels att läkaren och barnmorskan avrådde helt från det, det fanns INGEN ökad risk sa dom enligt nya studier. Dels så har jag tidigare gjort ett KUB test och fick där risk siffrorna 1:20 000 ! Så jag BORDE känna mig helt lugn, men det är svårt.

• ch77

Är det bara jag som hade en bebis med 2 prickar? Eller hade ni bara 1...??

• ch77
    poppsy skrev 2010-05-11 15:54:39 följande:
    Vi va på ul i onsdags och fick då också veta att vår bebis har ett ekogent fokus i hjärtat. Allt annat såg bra ut. Jag är 31år och "normala" risken för ett barn med ds va då 1 av 630 iom det ekogena fokus det såg steg risken till 1 av 210. Ganska stor skillnad tycker jag. Vi valde att ta ett fostervattensprov och förhoppningsvis ett positivt svar.
    HADE DU GJORT NÅGOT KUB TEST? OM DU GJORT DET SÅ SKULLE DET VARA SPÄNNANDE ATT VETA OM DU ÄNDÅ GJORT ETT FOSTERVATTENS PROV? JAG MENAR OM DU FÅTT BRA SIFFROR PÅ KUBEN......JAG FICK SJÄLV 1:20 000 OCH ÄR 33 ÅR. UNDRA HUR MINA SIFFROR ÄR NU.........DET LÄT PÅ MIN DOKTOR ATT PRICKARNA I HJÄRTAT INTE FÖRÄNDRADE RISKEN!!

UNDRA VARFÖR DOM SÄGER OLIKA. SJÄLV VAR JAG PÅ UMEÅ UNIVERSITETS SJUKHUS
Svar på tråden Ekogent fokus i hjärtat!!