• caesar

Januarimammor 2006 del 21

GRattis skuggan till lilla Anton.
    skönt att allt gick bra.

Här hemma drivs allt på. Caesar börjat fotbollskola och älskar det.
    Han har kommit int på skolan här närmast som vi hade första hans val som tur är.

Jag har börjat känna att det inte funkar längre mellan mej och J.
    Det har inte varit på länge många år. Bara tjefs gnäll och iritation hela tiden.
    Så det är så svårt. Får för lite kärlek, omtanke mm så det käns skit.
    Har tagit upp det i många omgångar sen jag väntade Diesel.
    Men liten sekund bättre sen detsamma igän.
    Frågan är hur länge ska man vänta tills det är stop?
    Just nu är jag inte lycklig, har inte varit på länge.
    J värkar trivas i sitt liv, men inte jag. Ska man bara skita i allt och leva så här?
    Eller ska man bryta upp det är frågan. Så svårt när man delar allt, barn, bostad och gifta. Men vet ialla fall att jag är less på allt och olycklig.
    har ni några ideer?

• caesar

jo jag har sakt till han i flera omgångar.
    han säger att han inte tänker på sånt, eftersom han
    inte kräver närhet, kyssar mm på samma sätt så då tänker han inte
    på mig så riktigt.
    men det har nu gått så långt 9 år att jag årkar inte längre.
    Vill inte lägre, men hur ska man börja prata om det?
    vi har ju knapt tid från varrandra heller eftersom man bor ihop
    gör allt ihop, det är ju oxå påfrästande.
    käns som bi bara är bästa bästa vänner bara

Men nu i morgon tar jag barnen och bästis till landet på 4 dagar
    egen semester så det ska bli GRYMT skönt.

• caesar

igår lämnade jag in skillsmässopapprerna (stavade säkert helt fel) till
    solna tingsrätt
    så nu hoppas jag att Jocke flyttar snart tillbaka till sin lägenhet som han har.
    Tjejen som bor där sa att hon flyttar ut innan månaden är slut.

vill bara att det ska gå fort och att man får vardagen att fungera igän för barnen.

Jag själv är så glad, lycklig att jag svävar på moln, ( känner mig så elak)
    att man känner så,

men det känner som jag har en plan och följer-

Nu måste jag fixa jobb så jag kan ha råd med att ha kvar lägenheten.'
    fär det vill Jocke och det käns skönt. för barnen är ju trygga, kompisar och nära till skola och dagis.

vill bara stutsa upp och ner har fått sån energi

• caesar

ja just nu käns det så bra. vill bara få allt gjort fort så man kan få en fungerande vardag.

va tvungen fixa papprerna fort så jag kan söka bostadsbidrag annars har vi ingen chans att kunna behålla lägenheten. vill göra allt så vi bor kvar för barnen trivs i området, har kompisar och nära till skola.
    så det inte blir för stort ändrign.
    dom har kvar stabiliteten att dom bor kvar. bara att dom ska hitta ett nytt liv med Jocke. tror det kommer bli så bra.
    barnen käns gladare nu. jag kan älska och unna barnen på ett nytt vis läns det som.
    innan va jag ledsen arg och bitter. 
    nu blommar jag av lycka och årkar allt på ett annat sätt käns det som.
    jocke där emot är ledsen och så men det förstår jag.
    men tror det blir bäst för alla i långa loppet.
  • caesar
    tahira skrev 2010-05-17 22:56:24 följande:
    JFL - Underbart att se bilder! Och jag måste säga, f*n vad bra att du vågade säga upp dig! Om du inte i alla fall testar att hitta ditt "drömjobb" så kommer du säkert att ångra dig. Det är viktigt att våga prova, speciellt när man får den känslan att man måste komma bort. Fint att din chef sa att du var välkommen när du ville, det måste också kännas bra.Jag slutade ju jobba själv här i London. Jobbade ett slag som konsult för SAS, men kände att Spike behövde att jag var hemma mer, med ett sådant enormt miljöbyte. Jag skall fortsätta plugga i höst, men har fått en del skit för att jag är "hemmafru" i några månader, trots att Spike går på dagis. Men jag vet vad som är bäst och jag tror att alla mammor måste göra det de känner, om de kan. (Därmed inte sagt att man är en sämre mamma om man mår dåligt eller har ett jobb man inte vill. Men det är lättare att vara en "bra" mamma om man mår bra själv)Håller med doria, kan inte ni andra också lägga in bilder? caesar - Såklart tråkigt att det inte fungerade, men underbart att höra att det känns bra. Barnen kommer säkert att märka direkt att du mår bättre, och som man brukar säga så är det så otroligt mycket lättare att vara en "bra" mamma om man mår bra själv. Det är så himla fint att läsa att du vill bo kvar för barnens skull, det måste vara en enorm trygghet för dem att ha kvar sin lägenhet, skola och vänner nu när saker blir lite annorlunda, men absolut inte nödvändigtvid till det negativa (något av det bästa mina föräldrar gjorde för mig var att separera).Fluffiga moln - Grattis i efterskott!Liljan - Det är ju så himla olika beroende på barn. Vi trodde att Spike kanske skulle behöva operation i somras, men det behövdes inte till slut. Vi sa mest som det var, vad som skulle hända och så vidare. Vi är väldigt noga med att inte linda in eller småljuga, delvis för att han har en förmåga att väldigt tydligt se om någon ljuger. Han är väldigt intresserad av sjukhus och läkare som tur var, säkert delvis på grund av att hans farmor är läkare. Samtidigt som vi var väldigt rakt på, så hade jag absolut inte sagt samma saker till Spikes farbor som är fem veckor yngre, eftersom han är rädd för både sprutor och knivar, och det sista man vill är ju att skrämma upp. Så det är svårt, men bra att du inte visar din rädsla och att ni pratar om det. Barn har ju ofta en tendens att blir mer intresserade/ spända (både positivt och negativt) om de märker att man undviker något och i det här fallet är nog det bästa att försöka avdramatisera. Har ni fått någon mer information nu?För oss flyter det mesta på bra, Spike har, till sin pappas stora förtjusning, börjat spela tv-spel och hans minne imponerar mig verkligen (även om det vissa gånger är lite selektivt ). Det enda är att han antar att alla andra har lika bra minne som honom och vägrar tro på en när man säger att man inte minns något (till exempel "var la du min blå racerbil?" ). Vi har äntligen hittat våra rutiner och vårt "flyt" här i London, vilket känns väldigt skönt. Dessutom är Spike inne i en relativt trots-fri period, även om dagis-hämtning och tunnelbaneresor fortfarande inte är varken min eller hans favoritsysselsättning...
    Tack för dina värmande ord. Käns så bra nu allt.
    Förutom att jag längtar tills Jocke flyttar, han går ju runt nu och är ledsen, arg och bitter. Så min lycka dras lite neråt hela tiden. MEn snart så Kan jag njuta för fulla muggar. Jo man märker på barnen redan nu att vi har ett helt nytt samspel
    vi är glada, kramas och pussas. Inte alls lika bråkigt som innan, sen årkar man ta en fajt på ett nytt sätt oxå en innan. Nu blir jag mer viskandes och pratar ut saker.
    Så mycket kan man sudda ut innan dom hinner brusa upp sig.
    SÅ det är så skönt nu.
    NU fattas bara jobbet så man har råd att bo kvar.

jo tjejer i går ringde dom från radio 107,5 och frågade vilken radiostation är bäst.
    Klart jag svara deras och VANN 1000kr

kunde inte passa bättre en nu att få lite extra pengar.

och så klart är jocke sur och grining att han inte vinnner något.
    men hallåååååå han får väl anmäla sig då
  • caesar

Hur mår ni alla där ute hur har livet rullat på?

Nu väntar man på att våren ska komma och det bli varmt och skönt.
    Här rullar livet på Caesar går i 4:an Diesel 2:an och Wille 1:an
    Sen tror jag inte många vet så kom storken med Loke 13/5-13
    Han är stor kille nu som börjar på dagis förhoppningsvis om vi får plats efter sommaren.

• caesar

Jag vet det är som att börja om.

Men va skönt det va när Loke kom. Dom andra va så stora 
    Mot innan när jag fick 3 barn tätt alla va lixom bebisar käns det som.
    Nu kan dom vara med på ett annat sätt hjälpa till och så.
    Väldigt skönt har det varit att få en sladdis

• caesar
    Liljan77 skrev 2015-02-17 16:19:29 följande:

Hej på er. Vad kul att läsa här igen.Skrattande
    Grattis till tillskotten. Solig

Jacob går i 2:an o är så duktig i skolan. 
    Han ligger före de andra i sin klass o fick börja med 3:ans material i höstas.
    Vi funderade på om han skulle få hoppa upp en klass men han ville verkligen inte o då fick han gå kvar i sin klass.
    Det har inte blivit några syskon men jag har inte gett upp hoppet.
    Dock måste jag hitta mig en karls först o det är ju inte det lättaste.

Vist hade Jacob diagnos? Eller mins jag fel?
    Kul att det går så bra i skolan.

Här går det bättre för Caesar han har ADHD och medicineras
    Men senaste 6 månader så blir det vara värre att nå han. han stänger sig inne och sitter bara bygger lego eller något annat han har kommit på
    Vägrar duscha och borsta tänder är oxå kämpigt med.
    Så jag misstänker att nu när ADHD är bra medicinerat så kommer autistiska dragen fram tydligare så jag vill ha en ny utredning om det har utvecklat mera.

Diesel har precis fått sin diagnos ADHD med vissa inslag av autism men inte så det uppfyller en diagnos till. Han har precis börjat med medicin.

Wille väntar vi med att få en utredning på BUP. Han är mentalt som en 4 åring känns det som. Han säger olika ljud som tick låter det som till och från. han har inte lärt sig läsa skriva så han har svårt i skolan leker mes pajas och stör. Han tål ingen beröring skriker rätt ut som man skulle ha slagit ihjäl han och vatten på kroppen skriker han oxå. Så jag längtar tills han kan få hjälp efter utredning med medicin han behöver verkligen det det blir bara värre och värre han behöver verkligen hjälp. tråkigt att man måste vänta så länge bara
  • caesar

Nä ingen stödgrupper eller mer hjälp en medicinering.
    Skolan vi går i är superbra och har ofta möten om hur det går.

Kul att Jacob är duktig i skolan att han har läshuvud. 
    Det kan ju vara hans talang och har sårigare med biten att umgås med andra barn och se deras mening om dom är elaka eller utnyttjar han.
    Sen växer ju diagnosen med barnet och man har mer eller mindre svårigheter.
    har ni någon medicin eller bara  bra rutiner ni har hittat som funkar?
    Det kan bli svårt sen när dom börjar i högstadiet då man börjar ränna runt i olika klassrum och olika lärare det börjar dom förbereda Caesar nu med så det inte ska bli så stor chock för han.

• caesar

Är det en bra grupp. jag är med i en annan på fejan.

Blir så trött och ledsen. Caesar har bråkat i går innan han la sig,
    han vaknade arg och började direkt bråka om allt. ingen frukost, inga kläder ska absolut inte till skolan. nu ska han inte äta middagen för det är äcklig sås.
    så jag är snäll och tar fram ris och köttbullar och fanns lite kyckling kvar.
    men då ska han bråka om det.
    Sen har han lovat duscha i över en vecka men varje gång man påminner han så vägrar han och gråter. så nu måste vi helt enkelt duscha han för jag tror det närmar sig 3 veckor utan och det är äckligt.
    så nu gråter han och skriker i badrummet. suck är så ledsen

Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21