Inlägg från: Bebben84 |Visa alla inlägg
  • Bebben84

Januarimammor 2006 del 21

Hej på er alla!!!

Tack vare Thezz så har jag även hittat tillbaka! Kul att få följa er igen! {#lang_emotions_laughing}

• Bebben84

Tack JFL! Känns jätteskoj att vara tillbaka i tråden och följa er alla. Alla barn har blivit så stora och några till och med storasyskon. Härligt! {#lang_emotions_smile}

• Bebben84
    JFL skrev 2010-05-28 14:14:49 följande:
    Kollade in i ditt galleri för att se nya bilder på Naomi, men hittade istället gamla från mammaträffen hemma hos mig. Det var länge sedan. Tänk vad stora våra barn har blivit När blev du ensamstående? Var det länge sedan?
    Ja det finns tyvärr inte så många nya bilder på henne, men jag ska försöka lägga in det. Ja tänk vad tiden går! Fast samtidigt känns det som evigheter sedan Naomi var bebis.
    Jag har varit ensamstående nu i två år. Det har funkat jättebra och jag mår toppen! Helt klart rätt beslut av mig, och Naomi har också mått bäst av det. Jag är en helt annan människa nu som njuter av livet {#lang_emotions_laughing}
  • Bebben84

Jag följer också fortfarande tråden och hoppas verkligen inte att den läggs ner! Alltid lika kul att få läsa lite vad som händer i allas liv och hur alla barnen växer Solig

• Bebben84

Åh så stora alla barn blivit!! Jag kan inte fatta att min lilla sessa också är så stor nu. Naomi är 105 cm och väger 16 kg.Här kommer lite bilder på henne Skrattande
  • Bebben84

Tack söta ni! Fast jag det verkar som att vi alla lyckats producera söta barn! Bra jobbat av oss! Flört

Naomi är än så länge ensam barn fast hon har en bonussyster på snart 2 år. Vi planerar att skaffa en bebis till, men först ska vi gifta oss jag och min nyfunna drömprins Skrattande

Grattis NDA till bebisen! Skoj!

• Bebben84

Hej alla mammor!

Tänk att jag snart har en 5-åring hemma??!!? Helt otroligt!
    Här en nytagen bild på min lilla sessa Glad
  • Bebben84
    nda skrev 2011-01-12 22:06:27 följande:
    Bebben- Vad stor hon har blivit. Jag tycker inte det var länge sen jag såg bilder från hennes 1års kalas Skrattande

Freja-Lo fyller på lördag och ska ha disco hemma med 15 kompisar. (Vad har jag gett mig in på???) Hon är fortfarande lika pratglad, frågvis och envis som hon var när hon var yngre men ännu mer snusförnuftig. För några veckor sen tappade hon första tanden och jag min lipsill bröt ihop (i smyg) över att min lillskrutta har blivit så stor. Det är tur att hon är född 2006 annars hade jag behövt välja skola om någon vecka och då hade jag väl bölat ännu mer *haha* Hon är en minimamma som ska ha koll på allt och som alltid ska hjälpa till med ditten och datten. Hennes hökögon missar inte minsta detalj vilket är bra för dem i familjen som alltid tappar bort saker eller glömmer bort vad någon just har sagt...

Ett bamsegrattis till alla ear blivande och kommande 5-åringar. De finaste 5-åringarna i världen!!!!
    Ja hon är stor nu *snyft*. Men det är ju era 5-åringar också Flört! Än så länge har Naomi inte tappat någon tand, men hon TOKlängtar efter att få göra det. Varje kväll innan hon lägger sig så kollar hon om någon tand är lös. När det väl händer kommer även jag böla tror jag Skrattande.
    När jag läser om hur du beskriver Freja-Lo så kan man tro att det är Naomi du beskriver! Hon är precis likadan! Helt underbart!

Och jag håller fullständigt med, vi har dom finaste 5-åringarna!!!
  • Bebben84
    skuggan av framtiden skrev 2011-01-17 16:05:13 följande:
    Moa tappade sin första tand i juli det var dock den tanden hon fick vid 4 månaders ålder.
     Hitentills har hon tappat 4 tänder allt som allt och fått två nya.

Det är mycket frågande här hemma når hon fyller år och att hon ska ha en lila tårta då.
    Åh! Redan tappat fyra tänder? Naomi längtar sååå mycket tills hon tappar tänderna! Varje kväll innan hon går och lägger sig kollar hon i spegeln om någon tand är lös Skrattande. Kommer vara en stor dag för henen när den dagen kommer!
  • Bebben84

Hej alla!

Läser här varje gång någon skrivit men skriver sällan själv! Naomi känns så stor nu. Hon är EXTREMT intresserad av kläder. Mer än andra barn. Hon är duktig på det också, ser snabbt vad som passar ihop och vad som är "inne" att ha nu. Tror också att detta kommer hänga kvar ett bra tag. Hon önskar sig endast kläder i julklapp har hon sagt. 

Och så är hon väldigt duktig på att skriva och läsa. Hon kan läsa enkla ord bara än så länge. Rita är något hon älskar att göra också.

Gymnastik går hon på en gång i veckan och älskar det! Får se om det blir lite dans till nästa termin.

Annars är allt toppen med oss! Är snart i slutet av vårdnadstvisten. Får se hur den slutar.

Kram på er!     

• Bebben84
    4blevde skrev 2011-11-17 07:37:46 följande:
    Vilken liten donna du har <3

Vårdnadstvist, usch det låter inte alls roligt Kram

Tack :)

Nej vårdnadstvisten har varit otroligt jobbig. Vi har hållt på i över 2 ½ år nu och det har varit en smutsig vårdnadstvist med mycket pajkastning. Men den ska vara klar strax efter jul. Inget jag önskar någon att gå igenom Rynkar på näsan men men....tyvärr ett måste i mitt fall.

• Bebben84

Ja tänk att man snart har en 6-åring hemma. Sjukt!:) fyllde dom inte 1nyss? ;)

Naomi fick galet mycket julklappar. Allt på sin lista+ ännu mer. Sä visst är det lite svårt att veta vad man ska köpa till födelsedagen. Men det blir nog en IPad 2 och lite småsaker.

• Bebben84

Funderar även på en ny cykel. Hon behöver ändå en ny till våren så då kan man lika gärna köpa en nu :)

• Bebben84

Snart har vi också kalas. Då tänkte jag att vi ska ha fiskdamm, ansiktsmålning, pinata, hela havet stormar och dansstopp. Sen så ska vi ha maskerad som tema. Tycker det känns lite jobbigt att underhålla alla barnen men tur då att man bara har kalas en gång per år ;)

• Bebben84

Kul att se att tråden fortfarande lever.
    Jag har också en mammig tjej hemma. Extremt mammig. Knappt så jag får lämna rummet utan henne. Sen har vi precis genomgått en vårdnadstvist som håll på i 3 år. En riktigt smutsig sådan. Fy fan vilket helvete. Önskar inte ens min värsta fiende det :(. Inga småsyskon här ännu men vi önskar oss det. Men först måste jag träffa rätt kille för det. Lättare sagt än gjort ;). Bara rötägg kvar därute :). Kram på er alla

• Bebben84

Kul att tråden lever än!
    Naomi älskar att hon ska börja ettan men redan i förskolan hade dom lektioner så det blir inte så annorlunda. Hon är väldigt duktig på att läsa och skriva tack vare lektionerna och paddan hemma. Känns helt otroligt att man kommer ha ett skolbarn om någon vecka. Konstigt att barnen bara blir äldre och vi mammor bara blir yngre ;)

• Bebben84
    caesar skrev 2015-02-16 14:10:43 följande:

Hur mår ni alla där ute hur har livet rullat på?

Nu väntar man på att våren ska komma och det bli varmt och skönt.
    Här rullar livet på Caesar går i 4:an Diesel 2:an och Wille 1:an
    Sen tror jag inte många vet så kom storken med Loke 13/5-13
    Han är stor kille nu som börjar på dagis förhoppningsvis om vi får plats efter sommaren.

Åh kul att se att någon skriver här :)

Grattis Caesar till senaste tillskottet!

Här väntar vi på Naomis lillasyster som är beräknad till 21 maj. Blir 9 år mellan dom så nästan som att börja om :).

Hur mår alla? Fler syskon som tillkommit?
  • Bebben84
    caesar skrev 2015-02-16 17:05:52 följande:

Jag vet det är som att börja om.

Men va skönt det va när Loke kom. Dom andra va så stora 
    Mot innan när jag fick 3 barn tätt alla va lixom bebisar käns det som.
    Nu kan dom vara med på ett annat sätt hjälpa till och så.
    Väldigt skönt har det varit att få en sladdis smile1.gif

Ja på så sätt ska det bli skönt. Man får ju en till hjälpreda här hemma :) och hon är sååååå glad över att få en lillasyster. Ska verkligen bli helt magiskt med en bebis hemma igen <3
Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21