Puppp?
Det började för två veckor sedan, kliandet. Då var det begränsat till magen men inga utslag. Däremot blev bristningarnar alldeles röda och svullna. Läkaren skrev ut Tavegyl och Mildison men under första veckan började det sprida sig på armar och ben och rygg och skinkor. Läkare nummer två konstaterar att det är någon oidentifierbar klåda och skickar hem mig och ber mig återkomma om det blir värre. Återkommer redan dagen efter men får då komma till läkare nummer 3 som säger att det är nässelutslag och en allergisk reaktion på något kan dock inte komma på något som jag varit kontakt med som jag inte brukar vara i kontakt med eller ätit för den delen och några andra läkemedel har jag inte ätit. Blir hemskickad med Lergigan comp som ska ersätta tavegylet och locoid för att ersätta mildisonet och blir hänvisad till Hud om det blir värre. Det blev värre bara under natten och imorgon har jag fått en tid på Hud med mycket tjat och bönande.
Idag har det spridit sig till axlar och fötter och händer.
Eftersom jag inte kan sova så satt jag och surfade lite på klåda och graviditet. Det första som kommer upp är ju Hepatos men det är redan uteslutet med hjälp av prover och mina levervärden är riktigt fina.
Nästa jag hittar är puppp.. Någon här som drabbats?
Hur var det för er?
Fick ni något som hjälpte?
Hade de svårt att ställa diagnosen?
Hur var det efter förlossnignen?
Just nu, i mina mörkaste stunder som mitt i natten när det kliar så jag bara vill skrika rakt ut, så önskar jag att förlossnigen satte igång. På söndag går jag in i vecka 36 och vet ärligt inte hur jag ska klara fyra veckor med denna klåda!
Vet ju också att de inte kan skriva ut all sorts medicin till gravida heller.
Jag orkar bara inte med klådan!
Vill bara få sova i lugn och ro och inte riva sönder mig över hela kroppen.
(Och ja, jag har proovat precis allt från fet kräm till kalla bad till kylbalsam till de receptbelagda tabletterna och ingenting funkar)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 12:39
Fick diagnosen Puppp idag. Finns inget att göra mer än att äta lergigan eller tavegyl och smörja med locoid.
Försvinner tydligen efter förlossningen av sig själv.
men hur står man ut med klådan och att inte få sova?