Inlägg från: lillangel |Visa alla inlägg
  • lillangel

Min man dog :(

Mina72 skrev 2010-04-01 10:22:19 följande:
    Det finns många saker som man kan värdera som orättvist.Orättvist att ditt barn har en mamma som är arg och ledsen.Orättvist att du fick möjlighet att lära känna och älska en otänksam och fin person.Orättvist att du förlorat. Förlorat din kärlek och trygghet.Orättvist att du och ditt barn kan äta er mätta, ta på er kläder och sova i en säng.Du har ett val.Att fortsätta tycka allt är orättvist eller ta tillvara på det du har och njuta av de ögonblick du har.Vad tror du din man hade sagt till dig om han kunde?Kram och lycka till, jag önskar av hela mitt hjärta att du finner glädjen och kärleken till livet igen.
    Bra skrivet tycker jag...
    Klart man ska sörja men man får inte bli bitter och martyr... livet är tyvärr såhär för alla... vissa dör innan de ens blivit några månader,vissa av oss dör vid 30,50,80 osv... ni fick uppleva kärleken,ni 2 fick ett barn i hop,inte alla som har den turen heller... Du hade turen att hitta en sådan fin man till ditt barn... Du har fått mycket som många aldrig får... Ni ses igen och han finns med er forfarande,vänd de nu till något annat.

De va jätte fin berättelse och jag hoppas du kan få ett lyckligt liv nu igen. KRAMAR!
  • lillangel
    Dripknot skrev 2010-04-01 14:25:35 följande:
    Det är just pga det jag gått igenom som jag blir så heligt förbannad och upprörd över människor som kastar bort det fina de har. Par som bråkar över småsaker, sambos som missköter hem, familj och vänner, förskjuter sina barn, misshandlar flickvänner/pojkvänner och beter sig som svin. Det finns knappt nåt jag inte skulle göra för att få honom tillbaka. Jag skulle inte offra lilla Fanny, aldrig aldrig aldrig.. Men utöver det så finns det inget jag inte skulle göra. Prylar är ingenting, sådana kan aldrig ersätta en värdefull människa. Jag blir så ledsen över de som har allt som bara kastar bort det.
    Här får du en länk av mig,läste den igår och de va väldigt intressant,ska hitta en annan sida av dig som jag läste som kan hjälpa dig en del påvägen.

http://hem.fyristorg.com/teosofi/Teosofilaror/Spiritualism/Den_spiritualistiska_bilden_av_livet_efter_detta.htm
Svar på tråden Min man dog :(