Inlägg från: WPmamman |Visa alla inlägg
  • WPmamman
    JennyCecilia skrev 2010-04-01 15:35:59 följande:
    På viket vis då?Man är inet ett dugg jävla stark när det händer. Man kanske blir det efter ett par år.Jag hatar att folk säger att man är stark. Det är så fel.När man säger den meningen: Då lägger man över -slipper man att möta den berörda personens känslor och ta dom till sig. Ett snyggt sätt att inet bry sig. Man gör då ett medvetet val att inet ge ts chansen attt vara sårbar och ledsen och förnekar henne direkt att få visa att hon ä ledsen och kanske behöver just mer stöd.Har man något val tror du? Eller tror du man väljer det? Man väljer inet ett skit. Man har ett ansvar och man gör det man kan. Men man är aldrig någonsin stark. Ursäkta så mycket för mitt utbrott.Men jag ser det så ofta.
    Att hon inte ger upp. Finns de som bara ger upp allt och struntar i barnen/barnet. Att viljan finns att fortsätta. Det tycker jag är starkt...
  • WPmamman
    JennyCecilia skrev 2010-04-01 15:53:22 följande:
    Man har inget val.Hon väljer inet att ge upp eller att fortsätta.Hon har inget val. Hon gör det hon måste. Det är inget val.Vad ska hon välja? Att lägga sig ner på golvet och vägra röra sig mer?Viljan att fortsätta-det är inget man väljer.Hon har inget val. Förstår du inte att hon inte har valt någonting alls?Hon gör dte man måste-finns inga valmöjligheter alls.Man är inte stark. Om din värld rasade -skulle du känna dig stark då?Näe, du skulle vara ledsen och krypa in i någons famn antagligen.Min dotter dog...folk sa/säger samma till mig.Jag är fan inet stark, man har inget val-så är det bara.
    Du vet inte vad jag har gått igenom så jag ber dig att sluta upp med de påhopp du gör nu....
Svar på tråden Min man dog :(