Kristian1961 skrev 2018-01-15 13:57:29 följande:
5 mars 2000 dog min fru. Då 35 år gammal och vi har tre barn. Där stod jag. Ensam och övergiven med mycket att ta tag i och klara av. Nu har det gått 18 år och jag klarade krisen. Barnen har det blivit bara bra damer av och första barnbarnet har kommit. I sorgen blev jag aldrig klar. Sitter än vid gravstenen och gråter ibland. Har en ny fru men det gamla vill inte försvinna bara blekna. Någon sa, detta klara jag inte av. Det var också så det hände att flera av våra vänner försvann. De orkade inte hjälpa mig igenom. Mitt råd till dig som sörjer är att försöka gå vidare i livet. Vågorna slutar ju inte att skvalpa. Ditt liv slutar inte heller så du måste gå vidare. Ta hjälp av föreningsmänniskor som kan ge stöd. Byt stödperson ofta så du inte sliter ut en. Vägen tillbaka är lång och gropig.
Beklagar din förlust. Känner igen det där med att man aldrig blir klar. Det har gått snart två och ett halvt år för mig och dipparna kommer med jämna mellanrum och jag tror att de kommer att fortsätta komma. Det var ju ändå barnens pappa som gick bort, inte någon random man. Han förblir saknad hela mitt liv och hela barnens liv.