annikawh skrev 2013-04-10 22:55:27 följande:
Å, jag vet så exakt hur du känner. Min man gick bort i januari 2013 efter ett knappt år med cancer i stora delar av kroppen. Han var min bästa vän, min kärlek vid första ögonkastet. Han var den som alltid förstod mig och den som kompletterade mig. Och jag vet att jag var allt det för honom med. Vi gifte oss i ett anhörigrum utanför den avdelning han låg på och när han dog hade vi varit gifta i nio dagar. Sorgen är så ofattbar och ofantligt hemsk och jag känner mig så fruktansvärt ensam och meningslös utan honom. Han var mitt allt, vi gjorde allt tillsammans, han visste vad jag tänkte, han gjorde mig lycklig. Vad han inte hann få veta är att jag blev gravid av den där ivf-behandlingen jag gjorde dagen innan han dog. Och han kommer aldrig få se vårt barn (bf okt 2013) eller få chansen att vara den fantastiska pappa jag vet att han hade blivit. Jag har skrivit om hela vår historia på
candelarias.wordpress.com om någon vill läsa.
Som du beskriver din man... så var min också. En soulmate. Min man kunde specificera exakt från vilket ögonblick han älskat mig och jag minns det så väl.... När jag en kväll innan vi ens blev ett par var på väg hem med en gammal skraltig cykel och slogs av en insikt.... att jag borde stanna hos honom. Slog på bromsen och cykeln plingade till. Cyklade för allt jag var värd tillbaka till honom och sa att jag visst ville stanna och se en film... som han frågat om tidigare på kvällen men jag sagt nej. Sen när jag vinkat av honom... så skrek hjärtat NEEEJ, inte en sekund till utan honom! Och jag följde mitt hjärta och fann kärleken. Innan min man dog skrev han individuella brev till oss som blev kvar... "Jag har älskat dig sen den där kvällen du vände med cykeln"... Vi gifte oss i rummet på TIVA i Uppsala där han spenderade sina sista timmar i livet. När han gick bort hade vi varit gifta i 24 timmar.
Jag önskar det fanns nåt jag kunde göra/säga/känna/tycka/tänka som skulle göra din sorg mindre hemsk.. Men det finns det inte. Låt den komma, tryck inte undan den, det blir bara värre. Tillåt dig själv att stanna i sorgen, utan den kan du aldrig läka. Din själ kommer för alltid att ha ett stort ärr som idag är ett stort sår. Gråt, skrik, skriv, sjung, lyssna på musik, måla, skapa och prata med likasinnade. Folk som ber dig berätta hur du känner dig för att direkt komma med "goda råd" har inte hört vad du sagt.
Stor kram!!!