Anonym skrev 2010-03-31 23:24:44 följande:
Det har uppstått ett problem för mig. Under den senaste veckan har det kliat så OTROLIGT mycket kring analöppningen. När jag tittar med spegeln ser det inget konstigt ut, vad jag kan se är det inga konstiga bölder eller sår. har smörjt in med lite vaselin som hjälpt för stunden men sedan börjar helvetet igen! Någon som vart med om något liknande? Vad kan det vara? Om det är svamp borde det väll synas tycker man? och kan det bero på att jag ätit 3 olika antibiotika kurer sedan januari, mot envisa svinkoppor som inte vill ge med sig.. Har ingen aning.. blir galen snart mot allt som har med kliande analer och svinkoppor att göra! GAAAAAHHHH!!! HEEELP!
Hej
vad mig befaller så har du helt enkelt fått nån klåda i analen efter kraftiga mediciner,vet att man kan få anala problem av antibiotika samt
pencelin.De kommer efter att man bajsat en par gånger,om du inte käkat nått vitt kött som va dåligt tillagat isåfall så har du säkert fått springmask,dom uppkommer i fisk och räkor,kräftor,men kan även finnas om du ätit dåligt stekt kyckling,griskött,så om de är så att de inte blir bättre efter du köpt AC3 Comfort,så tycker jag du ska söka dig till läkare,jag vet en som ursäkta nu men ska ej skrämma upp dig men måste ändå säga detta.En vän hade också spriingmask men strunta i de,de sluta med att de kom ut en halvmeter lång genomskinlig smalsak ur rumpan på denne då hon satt på pottan,,de va så att den hade frodas i ändtarmen och växt till sig,,och e de så att du har mask så brukar de bli sämre matlust,,har du fått nersatt matlust??.Men testa först och behandla med AC3 och sen om de ej blir bra gå till vårdcentralen,,så får du nog en lugn bra sommar

Vill påängtera att springmask är ej livshotande eller farligt så men de är ju en obehaglig känsla att traska med en mask på jäsning,,lycka till