• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om vincents allväderstövlar (Neoprenstövlar)
  • pezz
    82an skrev 2010-04-01 09:43:34 följande:
    De är jättebra! Den enda gången de läckt in är när det kommit in vatten i stövelskaften för att tjejerna hoppat i för djupa vattenpölar.
    Blir det inte så att hela stöveln suger åt sig som en svamp så den blir blöt till tårna så blir det för våran sons, hans vinterkänger håller bättre borta vatten (g-tex) det läcker alltså från skaftet
  • glasbubblan

Om man sitter i en vattenpöl (eller alltså står med vatten upp till knäna) är de inte så bra, men då ska det alltså ta sig in vatten under galonbyxorna och upp till skaftet och ner i stöveln... och då tar det lite tid att få dem torra. Om de har varit indränkta med vatten. Fast sitter man i en vattenpöl med goretex kängor så blir de också rätt blöta. Sonen har Viking vinterkängor, men de är alldeles för varma när det börjar bli några plusgrader och då är Vincentstövlarna jättebra. Sitter bättre än vanliga sladdriga gummistövlar också.

• pezz

dom kanske passar bättre för större barn så som inte sitter ner för då verkar billigare stövlar funka bättre för dom inte suger som en svamp och kan torkas i torkskåp så dom blir torra fortare

• Maggiepuh

Har själv inte haft de skorna till sonen. Jobbar på dagis och oavsett vilket märke det är på stövlar som har en tygkant högst upp på skaftet blir blöta till 99% när det är slask/blött eller regnar ute.

Inget jag kommer köpa till sonen över huvud taget.

• glasbubblan
    pezz skrev 2010-04-01 12:31:58 följande:
    dom kanske passar bättre för större barn så som inte sitter ner för då verkar billigare stövlar funka bättre för dom inte suger som en svamp och kan torkas i torkskåp så dom blir torra fortare
    Antagligen bättre för större barn, ja. Precis som vilka stövlar i allmänhet. Större barn är bättre på att inte bli precis dngsura eftersom de inte brukar sitta i vattenpölar. Min son är 4 och det är bara när de har en djup sjö av smältvatten på dagis som det inte funkar. För då är det minst 20 cm djupt vatten där. 
    De är ju fodrade också, så de torkar långsamt om man inte ställer dem i torkskåp. 
    Men om jag säger så här: givet att man inte är i så djupt vatten att det kommer in i skaftet (normalt sett har de ju galonisar över dessutom), så är det fullkomligt perfekta. En varmare variant av gummistövel, med bättre passform helt enkelt. 
  • JWM

barnen är 6 & 8 år och jag tänkte i min dumhet att i år slipper vi ha både fodrade stövlar och tjocka vinterskor... ha ha ha ha

hur fan kunde jag vara så DUM!

stövlarna suger ju åt sig vatten och barnen är alltid blöta trots att skon bara torkar i vanligt normaltempererat rum med papper i för att försöka få ut vattnet

nä aldrig mer dessa stövlar

har hittat Lejon galonstövlar med vitt ludet foder som det får bli nästa vinter samt ordentliga vinterkängor men då blir det väll ingen vinter

så aldrig mer ett par vincent neoprenstövlar...blääääääääää

• pezz
    JWM skrev 2010-04-01 13:29:15 följande:
    barnen är 6 & 8 år och jag tänkte i min dumhet att i år slipper vi ha både fodrade stövlar och tjocka vinterskor... ha ha ha ha hur fan kunde jag vara så DUM! stövlarna suger ju åt sig vatten och barnen är alltid blöta trots att skon bara torkar i vanligt normaltempererat rum med papper i för att försöka få ut vattnet nä aldrig mer dessa stövlar har hittat Lejon galonstövlar med vitt ludet foder som det får bli nästa vinter samt ordentliga vinterkängor men då blir det väll ingen vinter så aldrig mer ett par vincent neoprenstövlar...blääääääääää
    håller med aldrig mer
  • pezz
    Maggiepuh skrev 2010-04-01 12:36:08 följande:
    Har själv inte haft de skorna till sonen. Jobbar på dagis och oavsett vilket märke det är på stövlar som har en tygkant högst upp på skaftet blir blöta till 99% när det är slask/blött eller regnar ute. Inget jag kommer köpa till sonen över huvud taget.
    ok, kan vara bra o tänka på till nästa gång jag ska köpa stövlar
  • Muppmamma

Jättenöjd med dem och har haft dem i olika storlekar. Sitter mycket bättre än gummistövlar och är lite mer "diskreta" i utseendet. Har inte läckt alls för oss och har en grövre sula så de inte halkar så lätt - helnöjd!

• augustisten

Vi är väldigt nöjda och de torkar bra mycket snabbare än vad Viking goretexen gjorde när sonen lyckades vattenfylla dem :)

Sedan är det väl alltid svårt att torka vattentäta skor om vattnet kommer in i dem sas... jag har inte upplevt ngn skillnad från andra fodrade gummistövlar.

Svar på tråden Vad tycker ni om vincents allväderstövlar (Neoprenstövlar)