Vad tycker ni om vincents allväderstövlar (Neoprenstövlar)
Vad tycker ni om vincents allväderstövel ? www.vincentshoestore.com/ProductPopup.aspx
Vad tycker ni om vincents allväderstövel ? www.vincentshoestore.com/ProductPopup.aspx
De är jättebra! Den enda gången de läckt in är när det kommit in vatten i stövelskaften för att tjejerna hoppat i för djupa vattenpölar.
Om man sitter i en vattenpöl (eller alltså står med vatten upp till knäna) är de inte så bra, men då ska det alltså ta sig in vatten under galonbyxorna och upp till skaftet och ner i stöveln... och då tar det lite tid att få dem torra. Om de har varit indränkta med vatten. Fast sitter man i en vattenpöl med goretex kängor så blir de också rätt blöta. Sonen har Viking vinterkängor, men de är alldeles för varma när det börjar bli några plusgrader och då är Vincentstövlarna jättebra. Sitter bättre än vanliga sladdriga gummistövlar också.
dom kanske passar bättre för större barn så som inte sitter ner för då verkar billigare stövlar funka bättre för dom inte suger som en svamp och kan torkas i torkskåp så dom blir torra fortare
Har själv inte haft de skorna till sonen. Jobbar på dagis och oavsett vilket märke det är på stövlar som har en tygkant högst upp på skaftet blir blöta till 99% när det är slask/blött eller regnar ute.
Inget jag kommer köpa till sonen över huvud taget.
barnen är 6 & 8 år och jag tänkte i min dumhet att i år slipper vi ha både fodrade stövlar och tjocka vinterskor... ha ha ha ha
hur fan kunde jag vara så DUM!
stövlarna suger ju åt sig vatten och barnen är alltid blöta trots att skon bara torkar i vanligt normaltempererat rum med papper i för att försöka få ut vattnet
nä aldrig mer dessa stövlar
har hittat Lejon galonstövlar med vitt ludet foder som det får bli nästa vinter samt ordentliga vinterkängor men då blir det väll ingen vinter
så aldrig mer ett par vincent neoprenstövlar...blääääääääää
Jättenöjd med dem och har haft dem i olika storlekar. Sitter mycket bättre än gummistövlar och är lite mer "diskreta" i utseendet. Har inte läckt alls för oss och har en grövre sula så de inte halkar så lätt - helnöjd!
Vi är väldigt nöjda och de torkar bra mycket snabbare än vad Viking goretexen gjorde när sonen lyckades vattenfylla dem :)
Sedan är det väl alltid svårt att torka vattentäta skor om vattnet kommer in i dem sas... jag har inte upplevt ngn skillnad från andra fodrade gummistövlar.
puffar