Bajsar på natten, mest löst?
Min dotter är snart 14 mån, och har helt plötsligt börjat bajsa på natten, eller iaf så tidigt på morgonen att vi inte hunnit plocka upp henne ur sängen. Detta har pågått i snart 2 veckor. Det är alltid MASSOR med bajs, ofta har det läkt ut på pyjamasen och ibland på lakanen. Konsistensen är inte rinnande, men ändå rätt lös.
Vi är ju ganska oroliga här hemma över vad det kan vara? Dessutom blir man ganska trött av att hela nätterna ligga och spänna sej i väntan på att man ska höra henne skrika så man får springa upp för att se om hon bajsat eller inte.
Har redan pratat med bvc som egentligen bara gav rådet att dra ner på fullkornsvällingen och gröten. Har gjort det i 2 dagar nu men än så länge har inget hänt. Vi har lite egna teorier, eftersom hon dels håller på att få tänder (har bara 4 just nu), hon har nyss börjat dagis där hon får massa hemlagad mat. Vi körde mkt burkmat förut, men nu är det nästan bara hemlagat på dagis och hemma. Hon va desutom rejält förkyld förra veckan som jag också vet kan påverka magen.
Jag vill mest höra om det är någon som varit med om det här? Vad hände, hur gick det? Var barnet sjukt, allergiskt, eller pågick det bara en period och sen gick över av sej självt??