Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Bajsar på natten, mest löst?

Tänk igenom vad hon äter. Vår kille på drygt 2 år började plötsligt bajsa på natten härom natten. Han har aldrig bajsat på natten innan....inte ens som riktigt nyfödd. Sedan upptäckte vi att han ätit inte jättemogen kiwi de dagar då han bajsade på natten. Kiwi är ju lösande men han har ätit det innan utan problem....var helt enkelt att de inte var så mogna som satte sprutt på magen. Kan ju vara något på dagis de äter ofta som hennes mage inte riktigt kan hantera.

• Flickan och kråkan
    jajjemen skrev 2010-04-01 08:19:53 följande:
    Ja, det där har jag ju tänkt mkt på, just om det är något nytt hon ätit kanske? Men hon är bara på dagis mellan 9-14, alltså äter hon bara lunch där, allt annat äter hon hemma. Jag har ju sett deras matsedel och det är ju kött, fisk, fågel mm precis som här hemma. Det jag däremot funderat på är om dom ger henne mjölk eller om dom dricker vatten? Har du barn på dagis? Vad får dom för dryck där?
    Nej, inget dagis för lillebror kom tätt. Men det räcker ju med en sak vid en måltid så att säga. Här räckte det med ett par skedar mindre mogen kiwi och han bajsade 2 gånger löst på natten. Drog kopplingen efter 3 gånger....trodde först han hade åkt på magvirus eller liknande. Kan ju vara en grönsak, grovt bröd eller ja, vad som helst.
Svar på tråden Bajsar på natten, mest löst?