Inlägg från: Trillian80 |Visa alla inlägg
  • Trillian80

Ekonomi

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 9 år, men det dröjde 6 år innan vi slog ihop våra inkomster och delade lika på det vi hade. Innan var det sambon som skötte allt sparande, och jag minns faktiskt inte riktigt hur det var med egna fickpengar och så ens... Men jag tror att det var så som du beskriver det (vi hade ju dock inga barn då)

Så varje månad gör vi så att han för över hela sin inkomst till mig (vad det nu än må vara), så betalar jag alla räkningar, lägger över pengar till matkontot, ger oss lika mkt fickpengar var och för över det som blir kvar till sparkontot.
    Detta gör vi oavsett om det är jag som har mest inkomst en månad eller vice versa.

Det tog dock ganska mycket övertalning från min sida för att det skulle bli så här, och det var först när sambon började plugga som han ändrade sig...

• Trillian80

Kan ju tillägga att om vi vill köpa något till oss själva så blir det för våra "egna" fickpengar, t ex kläder etc, men om det är något till sonen så blir det från våra sparpengar pengarna hämtas från. :)

Svar på tråden Ekonomi