• Ojojoj

Värk i benen på natten....

Har jättemycket värk i benen på nätterna... Framför allt på utsidan av låren och ner, men även andra ställen av benen. Någon mer med detta? Någon som vet varför? Kan det vara kalkbrist...

• Svar på tråden Värk i benen på natten....
  • theo05

det sägs att det kan bero på nån vitaminbrist, men jag kommer inte ihåg vilken... jag har haft problem m värk i benen i flera år å ingen verkar kunna hjälpa mig!! Läkaren å bm har bara sagt använd stödstrumpor, ligg högt m benen, gör tåhävningar och massera benen ibland..hallå..det hjälpte en minut kanske!!! ibland var det så hemskt att jag inte kunde sova..nu efter graviditeten her det blivit bättre, kanske för att jag inte anstränger benen lika mycket längre.(går mycket i mitt arbete, men är mammaledig nu)..Gå till läkaren eller prata m din bm..de kanske vet nåt som mina inte visste.. jag lider med dig!!!

• Deeva

Check! Har exakt samma sak själv och vaknar jätteofta på nätterna för att jag har ont. Så jag frågade min BM vad det är ochhon sa att det troligen är foglossning. Att det hör ihop med att bäckenet flyttar runt och att nerver kommer i kläm etc.
    Lägg en (eller två) tjock kudde mellan benen när du sover. Från låren/knäna ner till fötterna. Och försök att hålla benen så parallella som du kan under dagtid. Sitt inte med dem i kors, skreva heller lite och ta inte får långa kliv.

• Fritzi

kan vara b-vitaminbrist har jag hört

• Kirste

Prova med benvärmare, hjälper lite mot smärtan...

• Doris

Magneciumbrist har jag läst att man har om om man får stickningar och kramper i benen på natten.

Svar på tråden Värk i benen på natten....