• Azusephre

Får man verkligen börja borra klockan 8 på morgonen?

Alltså ... jag vet att man ska stå ut med exempelvis när hundar skäller och barn skriker när man bor i en hyreslägenhet, men man ska också visa hänsyn. Får man verkligen börja borra i väggen 8 på morgonen i en timme?
    Hela lägenheten skakar och dottern vaknar och börjar skrika för att hon blir rädd. Det låter som att dom borrar inne hos oss. Samma sak hände igår, samma granna, samma tid, vad är det som är så viktigt att sätta upp 8 på morgonen att man inte kan vänta till eftermiddagen, eller iaf till 11 då alla i princip har vaknat?
    Man ska ju vara tyst efter klockan 22 på kvällen, men finns det ingen regel om att det ska vara tyst innan 10 på morgonen också?
    Gaaah, jag blir galen!!

• Svar på tråden Får man verkligen börja borra klockan 8 på morgonen?
  • Kya

efter 7 på morgonen är det okej att göra sånt. vi levde med dagliga borranden från 7 på morgonen i huset i flera månaders tid när de satte in fjärrvärme här. det var ett mindre helvete. {#lang_emotions_yell}

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Birgitta2

Om det skall vara tyst till 10.00, hur skall då hantverkare kunna jobba i lägenheterna? De börjar 07.00. Nej, på morgonen får man faktiskt väsnas. Det är det dåliga med att bo i flerfamiljshus tyvärr.

• Mika86

är kanske lite olika från olika ställe o så med men vi hade problem med vår granne han spelade alltid skit hög musik alla tider på dygnet men de sa iaf att mellan kl 6 o 22 fick man föra liv

• Michisen

Gå över och fråga dem ifall de kan tänka sig att vänta lite grann?

Annars är det tyvärr så att det inte går att klaga. Är det hantverkare i huset exempelvis så börjar de ofta 7 på morgonen och slutar 15.

• BejbyBoo

Nu vet jag inte exakt vad riktlinjerna säger och reglerna för just erat hus sätter styrelsen/hyresvärden. Men 8.00 är ju ändå inte så vansinnigt tidigt och jag har svårt att tänka mig att det skulle vara mot reglerna.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Azusephre

Dom har hållt på i flera timmar nu och man får snart tinnitus av allt väsande
    Hoppas det är en spegelvägg dom sätter upp, för det får man inte, så får dom betala skiten sen

• La Lola

8 på en vanlig dag är ju inte särskilt tidigt.
    Då är ju många på väg till jobb/skola.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Azusephre
    La Lola skrev 2010-04-01 10:54:23 följande:
    8 på en vanlig dag är ju inte särskilt tidigt. Då är ju många på väg till jobb/skola.
    Jo, men tänk på dom som inte är det, tänk om idag är det enda lediga dagen i veckan, så ska dom stå och borra 8 på morgonen. Jag skulle inte börjat borra då kan jag säga, som sagt, vad är så himla viktigt att sätta upp 8 på morgonen? :/
  • Mika86

gå in o prata med de o fråga lite snällt om de kan tänka mig att vänta lite, typ till kl 10 eller så.

Är kanske snälla grannar som förstår o vänta lite, är det hantverkare så finns det inte mycket att göra ju

Svar på tråden Får man verkligen börja borra klockan 8 på morgonen?