• Caprifolium

Vad ska man ta med för valuta till Egypten?

ska resa bort om ett tag och ska växla lite pengar innan.

Vad är det egentligen för valuta som funkar bäst i Egypten? När man ringer banken säger dom Egyptiska pund, Forex säger USD (!!) och en annan säger Euro...

Blir ju liite förvirrad, vad ska man ha?

• Svar på tråden Vad ska man ta med för valuta till Egypten?
  • Tingeling82

Jag var där för tre månader sen och då använde vi egyptiska pund... Det använder d flesta. Trevlig resa

• Juice

Jag har jobbat där och egyptiska pund är alldeles utmärkt att ta med. MEN ska ni åka på utflykter så måste ni ha dollar eller euro eftersom apollo, fritidsresor o liknande inte tar betalt för utflykterna i annat. Men som sagt, det är bara till eventuella utflykter ni behöver det. I övrigt betalar man allt med EGP.

• Alicia05sMamma

Min syrra var där i förra veckan. Hon växlade in till Egyptiska pund + ngt mer som jag inte kommer ihåg nu.

• ymmmi

Växla bara lite här hemma, Du får mera egyptiska pengar om du växlar där nere.
    Sen ska du ha egyptiska pund...

• Caprifolium

Hälften USD och hälften Egyptiska pund, är det ok? vi har betalt en tur till Kairo hemifrån redan kan tilläggas...

• lilla my2

Ta med us dollar, växla lite i egyptiska pund i sverige så ni har första dagen. Kom ihåg att man tom kan pruta på bankerna i egypten när ni ska växla

• sagitario

Vi hade mest egyptiska pund och en del dollar.

• Caprifolium

USD låter för mig helt fel, när handlar man med det?

• ymmmi

lilla my2: va pruta på bankerna i egypten, har jag adlrig hört, fast att jag bor där nere i bland. MIn man prutar inte heller där nere på bankerna och ändå bor han där och är även egyptisk.
    Du får mera egyptiska pengar ifall du tar ut från ditt bankkort där nere än växlar på forex innan ni far..

Även om du tar ut pengarn här hemma och växlar där nere.

Svar på tråden Vad ska man ta med för valuta till Egypten?