Inlägg från: Shannara |Visa alla inlägg
  • Shannara

vi med många barn del 9

Har inte varit i tråden på några månader... Många månader... Nummer sex var nog tråden jag senast skrev i... Strax efter nummer sex tittat ut. Efter det har all datatid hamnat på bloggen. =)

Men nu kände jag att jag vill kika in och säga hej och GRATTIS till er gravida.

Det där med en Mamma som inte kan ta att man är gravid har jag råkat ut för de sista fyra barnen och nu tjatar hon varje gång vi möts om att nu är det väl nog, sterilisering och gud vet allt! Jobbigt!

Vad har ni för Sommarplaner? Inte lätt att hitta på något med en hel massa barn, speciellt inte om man ska göra det ensam som i mitt fall...

• Shannara

Precis så är det här också. Pappan har fått för sej att hans uppfostringsroll är att skälla och kritisera allt så fort han är här... "Så att de lär sej"

Nu har ju vi valt att inte leva ihop... Men är ändå ett par. Även det börjar kännas som om det är påväg bort eftersom jag ALDRIG får vila. Det kvittar om han är här i en vecka, han tar liksom aldrig ansvar ändå...

Jaja, blaha... =)

• Shannara

Hej tjejer! Skrattande

Nu har jag inte varit här på en evighet. Det har varit fullt upp med sjukdom på sjukdom, avslutningar, möten och andra idrotts samt skolrelaterade saker.

Jag har en sexåring som jag snart blir galen på, en 2½-åring som är släkt med hin håle himself och en liten Milia som kan och vet allt bäst - HÖGLJUTT.

Dessutom är Lillen precis överallt och verkar aldrig bli frisk, mycket gnäll och bärande...

Ska försöka läsa ikapp ikväll om jag hinner... Vill bara att ni ska veta att jag inte glömt bort er i alla fall!

Dottern sjöng solo på skolavslutningen i fredags... Lyckades spela in henne med den vanliga kameran vilket inte ger världens bästa resultat, tyvärr.

Om ni är nyfikna får ni gärna kika
    " target="_blank">här>>

• Shannara
    Bellatrix skrev 2010-06-14 15:08:29 följande:
    Shannara- håller med-jättefin röst hon har!
    Kollade i din blogg och de där prickarna som Lillen hade ser exakt ut som de min stora tjej nyss hade. Har du kommit på vad det var för prickar?
    Tror att det bara är virusprickar... Läkaren sa inget idag då jag ganska akut fick förflytta mej till sjukstugan då lillen fick svårt att andas...
    Måndagsmutationer med sjuk twist

Tack för alla kommentarer om dotterns röst! =) Tänk om hon själv kunde inse hur duktig hon är! Men det kanske ändras då hon börjar ta sånglektioner i höst.
  • Shannara

Kikar in en snabb sväng. Var hundra år sen jag skrev här i tråden. Min lilla nummer sex fyller tre år i sommar och jag är sugen på en till... Vilket inte lär hända. =( Men med tanke på min nära döden upplevelse för ett år sen så får jag vara nöjd över de kärlekar jag har.

I övrigt finns jag bara i min blogg numera, det enda jag hinner med efter att ha börjat jobba igen.

En regnig dag i Hålan Sms vägg-i-vägg Tiden springer från stolt mor Ett minne blott Harmonisk dag En underbar dag för Mamman Äntligen fredag Från Mamma till Monster Underbara ungar! Jag ger upp! Jippie, lovet är SLUUUT! Åt rätt håll! Ytterligare en sjuk dag Mamman är sjuk, så sjuk Kom in och läs om vardagen för en ensam Sexbarnsmor, på randen till galenskap, då hon balanserar mellan Tonårskriser och Blöjkaos! Ibland hinner hon till och med njuta av sitt fotointresse. ;)

Svar på tråden vi med många barn del 9