• miss peach

Mammor i Guldheden, Gbg, med barn mellan 1-2 år

Ska flytta tillbaka till mitt älskade Guldheden i augusti och funderar på att placera min dotter som är 15 mån nu, på dagis i augusti.
    Undrar om det finns mammor här på Familjeliv som har något att berätta om dagisarna i området. Vet ni om det är långa köer? När kan man skicka sin ansökan? När får man svar om man har fått plats?

Någon här som bor på Dr Liborius?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 13:45
    Ni mammor som har lite äldre barn får också gärna svara, ni vet ju hur det fungerar där :)
  • Svar på tråden Mammor i Guldheden, Gbg, med barn mellan 1-2 år
  • saxa

Förskolan Daniel Petterssons gata har lång kö, har haft bra rykte men har hört av föräldrar att det numera mest är "ok". Min bror har sin dotter på Dr Heymans fsk, inte så kul lokaler men trevlig personal och kort kö. Dr Håléns är stort, det är allt jag vet :) Det finns flera privata förskolor som jag inte vet nåt om, och sen ska det startas upp nya kommunala.

Ansökan skickas tidigast när barnet är 9 månader eller 4 mån innan önskad start. Klicka dig fram på Göteborgs stads hemsida, där står om förskolor.

• Kronärtskocka
    saxa skrev 2011-01-20 12:58:34 följande:
    Ansökan skickas tidigast när barnet är 9 månader eller 4 mån innan önskad start. Klicka dig fram på Göteborgs stads hemsida, där står om förskolor.
    Jag bor inte i Guldheden men i Göteborg och sedan i somras har de ändrat reglerna så nu kan man söka tidigast 6 månader innan inskolningsstart. Enligt reglerna ska man få ett erbjudande senast fyra månader efter att man har ansökt om plats, men Göteborgs stad har haft svårt att uppnå detta och i vissa stadsdelar kan du få vänta längre än så innan du får ett platserbjudande. Hoppas ni får en förskola ni blir nöjda med.

De privata förskolorna har egna köer så kontakta de förskolor du är intresserad av för att höra hur deras kö fungerar.
  • saxa
    Kronärtskocka skrev 2011-01-20 20:22:42 följande:
    Jag bor inte i Guldheden men i Göteborg och sedan i somras har de ändrat reglerna så nu kan man söka tidigast 6 månader innan inskolningsstart. Enligt reglerna ska man få ett erbjudande senast fyra månader efter att man har ansökt om plats, men Göteborgs stad har haft svårt att uppnå detta och i vissa stadsdelar kan du få vänta längre än så innan du får ett platserbjudande. Hoppas ni får en förskola ni blir nöjda med.

De privata förskolorna har egna köer så kontakta de förskolor du är intresserad av för att höra hur deras kö fungerar.
    A ok, jag var visst inte så uppdaterad .
  • mol1

Vii är nöjda med dr Heymans pga bra personal. Hänsyn tas till barnens olika behov och det är en lugn och trygg stämning. Tyvärr lite tråkiga lokaler och just nu utan full personal på avdelningen för de minsta, vilket innebär vikarier. Har Daniel P som föstahandsval och står i kö för byte men vi är inte säkra på att vi vill byta längre då de har bytt mycket personal och har slitna lokaler. Fördelen där är den stora fina gården och att de lagar sin egen mat. Vi var dock nr 21 i kön när vi sökte och sonen kommer att vara närmare 2,5 år när han får en plats, så det är svårt att få plats.

• theFridaBjörklund

Hej!

Sitter nu 6 år senare och funderar på Daniel Pettersons förskola.

Så jag undrar vilken förskola blev det? Har ni trivs bra?

Vet du hur det ser ut med köer nu?

Mvh Frida

Svar på tråden Mammor i Guldheden, Gbg, med barn mellan 1-2 år