Inlägg från: DanceMonkeyDance |Visa alla inlägg
  • DanceMonkeyDance

Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2

Vad spännande det ska bli att gå och äta glass om typ två veckor. Bara hoppas det är öppet, jag kan kolla någon dag när jag går förbi vad det står om öppet tider. 
    Tiden går så sjukt snabbt, jag blir tokig alltså. Äntligen har vi lyckats köpa en vagn men det är det enda vi har köpt också. Ska hinna flytta, åka till London, Ullared och jobba som en tok fram tills barnet kommer. Känns som om jag hellre skulle vilja gå och äta glass hela dagarna istället.
  • DanceMonkeyDance
    Spalles skrev 2010-04-08 15:57:28 följande:
    ja men ska vi ta den 21/4??är alla på om vi spikar det??? så kan tina hänga på oxå!välkommen pepparkaksdeg!jag behöver inte veta om ni kommer på gangstar partyt förän slutet av april! det är inte jag som säljer men jag tycker om deras kläder!kram
    Upptäckte precis att jag jobbar den 21:e men slutar klockan 17 och jobbar i city så jag borde hinna ändå beronde på vilken tid som är bestämd. Har vi bestämt någon tid? Är lite snurrig...
  • DanceMonkeyDance

Nää vad tråkigt att du inte kan följa med och äta glass på grund av foglossning...önskar jag hade en rullstol så jag kunde komma och hämta dig...{#lang_emotions_wink}men det lär bli många tillfällen framöver att träffas på och någon gång av gångerna kanske du känner dig som en atlet och kan hänga på.
    Börjar känna av foglossningarna här också men absolut inte så allvarligt som du.

• DanceMonkeyDance

Hoppas ni hade kul på fikaträffen sist, önskar jag hade kunna varit med men har varit dålig och inte ens orkat varit framför datorn men nu är jag back on track - dock väldigt trött på att vara gravid nu och tycker inte att det är speciellt roligt längre {#lang_emotions_smile}. Antar att jag inte är ensam om att känna så här i slutet av graviditetn. Shit, det är inte långt kvar nu! Hoppas jag verkligen kan komma med på nästa fikaträff.

• DanceMonkeyDance

Ja vad kul att du kanske kan komma med Pepparkaksdeg, så blir vi två som inte kunde vara med på den första "daten". {#lang_emotions_smile}

Nu börjar det verkligen närma sig finalen, jag börjar bli lite nervös och spänd faktiskt. Kollade min kalender nyss och den 5 maj kan jag, men jag slutar kl 17 och kan vara på Halvars 17.15 tidigast. Men ni kanske hade tänkt tidigare?
    Jag jobbar som en tok nu, typiskt när man ska ha bebis om typ två månader och få nytt jobb. Har tidigare varit arbetsbefriad från mitt tidigare arbete pga graviditeten men jag valde att säga upp mig istället eftersom jag vet att jag aldrig kommer att komma tillbaka till min tidigare arbetsplats efter mammaledigheten.

• DanceMonkeyDance

Haha fick verkligen kisa för att kunna läsa vad det stod och jag ser så himla dåligt men har lyckats paja glasögonen och är för lat (snål) för att gå och köpa nya just nu. Men jag tror du menar att man ska inboxa telefonnummret till den nästa på listan efter sig själv?  Jag ska verkligen också försöka komma på nästa träff, den 19e och inte den 5 maj som jag visst tänkte gå dit {#lang_emotions_smile}.
    Undrar ju såklart vilka ni är, tror bestämt att jag känner igen en av er på eran presentationsbild, ska bli spännande att träffa er då iallafall.
    Imorgon ska jag på ultraljud igen, det sjätte och äntligen (förhoppningsvis) det sista. Ska även försöka spana efter vad det kan vara för kön på den lilla.

• DanceMonkeyDance

Kanske därför jag ser som Mr Magoo, tycker verkligen min syn blivit sämre sista månaderna. Nu vet jag varför, tänkte inte ens på att det var graviditeten som kunde påverka det.

• DanceMonkeyDance

Jag går på vrinnevi men min barnmorska har inte sagt någonting om föräldrarutbildning, även fast jag har barn sedan innan så tycker jag att det skulle vara kul att gå bara för att träffa andra som ska ha samtidigt. Känns lite sent att gå nu när det är 6 veckor kvar. Blev idag erbjuden att veta könet på den lilla krabaten idag på ultraljud men blev helt nojjig över att veta nu så vi tackade nej....ångrar mig faktiskt lite nu men har man väntat så här länge så är ju 6 veckor ingenting. Knasig man är egentligen.

• DanceMonkeyDance

Grattis allihopa som har fått era små efterlängtade mirakel.
    Har inte haft direkt tillgång till internet förrens nu eftersom vi har flyttat nyligen och självklart ingår det ju internetstrul på det. Blev väldigt förvånad och glad när jag gick in och läste i detta forum över att nästan alla har fått sina bebisar nu och då slog det mig helt plötsligt: Shit, det är ju dags för mig när som helst också. Herregud!!
    Ska på sista mödravårdsbesöket idag och sen är jag redo :)

• DanceMonkeyDance

Vad härligt för alla er som njuter av era små bebbar, själv sitter jag med magen i vädret och bara väntar på att något ska hända. Fjärde dagen över tiden och inte den minsta lilla känning. Är så avundssjuk på er som har ert onda bakom er. Jag vill också få ont och sen vara världens lyckligaste. Tungan ute

• DanceMonkeyDance
    Pepparkaksdeg skrev 2010-07-04 02:03:35 följande:
    Fast det där med att inte känna något är nästan bättre tycker jag!
    Så har det varit för mig. Verkar så himla bortkastat att sitta där med kanske smärtsamma sammandragningar om det inte ens är på G!
    Men nog är det seeegt alltid!
    Så heja,heja nu ska bebben uuuut! BabyGravid 

Ha ha...idag är det en vecka över tiden...någon som behöver fönster som ska putsas? dammsugning? jag ställer upp på allt som kan sätta fart på det hela Flört

• DanceMonkeyDance
    Pepparkaksdeg skrev 2010-07-07 22:45:23 följande:
    Oj,undrar om du åkt in ännu????

Vaknade vid 4 tiden på natten efter att ha gått 11 dagar över tiden och blödde som ur en skräckfilm. Usch, jag var jätterädd men ändå lugn eftersom jag inte hade ont.
    Väckte sambon och den minsta pojken som vi åkte och lämnade hos mormor. Hade inte några speciella värkar eller likanande så det blev direkt in på förlossningen med massa undersökningar och planer på kejsarsnitt. Men sen sa det bara pang och jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv.  Tog så galet mycket lustgas att min näsa var  blå efteråt Skrattande, jag var så blek efteråt och mitt i allt hade jag en stor blå näsa, skitsnyggt verkligen.
    Epiduralen var det bästa beslut jag tagit och tjipptjopp så var jag världens stoltaste mamma åt en liten son.
    Så nu till hör jag eran skara av stolta mammor med världens sötaste barn!
    Vi är bäst eller hur.

• DanceMonkeyDance

Idag blir våran sötnöt 19 dagar och jag har typ ångest över att tiden går så fort. Jag vill att han ska vara nyfödd
    hela tiden. Gud, vad dom växer snabbt den första tiden.
    Det var så skönt när man kom hem från bb och sambon var pappaledig och passade upp på mig.
    Nu jobbar han igen och vardagen har kommit ifatt. Tur man har en relativt lugn bebis så man hinner göra allt hemma. Fick alltid höra att det är ingen större skillnad på att ha ett barn till att få två.
    Haha vilket jävla skämt!! För mig är det en mega skillnad. Puh!
    Hoppas ni alla har en bra sommar och att vi kanske ses i höst på någon öppen förskola.
    Är det någon som tänkt gå till någon särskild öppen förskola när sötnosarna blivit ett par månader gamla?

• DanceMonkeyDance

Hemgården? Är de det som ligger nere vid gubbens trädgård?
    När min första son var liten gick jag några gånger till Fenix öppna förskola...som ligger i gamla lasarettet, men mammorna som gick där då var de mest otrevligaste och snobbigaste, dom kände typ alla varandra sedan högstadiet och satt bara dom och lät ingen annan komma in. Så där satt jag typ ensam i ett hörn, kändes ju inte direkt toppen. Men kan absolut tänka mig att gå dit igen för i övrigt var det bra.
    Jag gick under ett års tid på något som heter Timjan, det var det bästa jag varit på eftersom vi var en liten grupp på 5 tjejer som träffades. Men för att få en plats där behöver man en remiss från sjukhuset.

• DanceMonkeyDance

Låter som om det kommer att bli en fullspäckad höst med öppna förskolor, babysång och powerwalks.
    Ska bli superkul!
    Jag är redan uttråkad här hemma och vill gärna hitta på något med er i höst, är gärna på att träna också.
    Är grymt taggad till att komma i form men är expert på att lura mig själv så jag måste ha någon kom-i-form-kompis annars gör jag allt "imorgon" och då blir det aldrig av...ha..ha..

Imorgon ska vi åka till Skara och det spöregnar ute, men det spelar ingen roll för jag åker vart som helst
    bara för att göra något annat än att vara hemma i stan.

Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2