Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

lyxfällan!

Tildamamman skrev 2010-04-03 17:12:16 följande:
    Tycker det är synd att de sålde stackarens fyrhjuling. Enligt honom själv var den hans stora dröm och det enda han V E R K L I G E N önskade behålla...Istället kunde de väl sålt han hus så kunde han fällt upp ett litet tält över fyrhjulingen?!?! Hur dum får man bli?? Värdera fordonet högre än boendet??
    Men det finns det väl många som gör? Ja, alltså inte bor i tält för att ha råd med en fyrhjuling, men jag vet många som har motor som intresse som bor billigt i en lägenhet för att ha råd med bilarna
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    mamma hampus skrev 2010-04-06 16:41:39 följande:
    Hur har ni koll på alla räkningar som kommer då,eller har ni mesta dels på autogiro eller faktura på nätet? Jag har bara hyran och comhem på nätet de andra när jag har fått en räkning öppnar jag kuvert och kollar på den sedan lägger jag i en mapp med "Obetalda räkningar". Sedan i slutet i varje månad tar jag fram den sedan så fort det är betalt och klart lägger jag det i nästa mapp som det står "Betalda räkningar" sedan när jag inte har något att göra tar jag den mappen och gör hål och sätter in i pärmar,en pärm för lite olika fakturor. Men en fråga till er hur länge sparar ni era papper?Jag har ju sparat allt sedan jag flyttade hemmefrån och det är ju 7 år sedan.
    Vi gör budget i ett excelark som vi hämtat från Nordeas hemsida, den är jättebra. Vi för in allt för varje månad i början av året, vi vet vad som kommer varje månad (tv, bredband, el, a-kassa osv) och vilka månader de stora räkningarna som bilskatt och hemförsäkring kommer. Vi vet ungefär vad vi tjänar, så det är inte så svårt att räkna ut hur mycket vi kan lägga på mat och annat efter att vi betalt räkningar och annat sparande.

Gamla räkningar ligger i källaren, en mapp för varje år.
    Johanna -06 Ludvig -08
  • Winnertaco
    Trynträ skrev 2010-04-06 20:01:00 följande:
    Tror det var bl.a mitt fel i en annan tråd som gjorde att hon försvann.
    Så det var du som förstörde mitt kvällsnöje denna gång??? Fyyyyy skäms.
    Johanna -06 Ludvig -08
Svar på tråden lyxfällan!