Inlägg från: bonnieloveskim |Visa alla inlägg
  • bonnieloveskim

lyxfällan!

det e ju bra.. och min äldsta son på 8år vill absolut sen det programmet och fuskbyggarna.
    det är hans favoritprogram.

jag tycker det är konstigt att det finns de som tar så mycket lån..  att man inte känner av sina begränsningar ekonomiskt... är det bara för att det inte går att ta på eller??

• bonnieloveskim

i veckan kom de tpost hem i brevlådan... från ett företag som heter seven..

jag hade inte hört talas om dem så jag öppnade brevet och läste...

"låna 10.000-30.000 bla bla bla..."

jag gav det brevet till min 8åriga son som älskar att se lyxfällan.

så bad jag han att läsa vad som stod...
    han läste att det var om att låna pengar.

ja sa jag.. vad gör vi med sådanna brev..

han tittade på mig

river sönder?
    ja varså god sa jag.. gör det ordentligt

bäst lära ut sånt i tid.

• bonnieloveskim
    vardag skrev 2010-04-02 20:53:05 följande:
    man bör väl inte köpa inventarier innan företaget bär sina egna kostnader??så att köpa en hjullastare som kostar 22.000kr+moms per månad innan man ens SKICKAT iväg sin FÖSTA FAKTURA,låter inte som nåt bra företagande tyvärr.
    instämmer..

sen fick han ju inte ens betalat på första fakturan..
    de var inte överens om vad som skulle ingå i arbetsuppgifterna de ansåg han hade gjort för mycket ? ju.

skiva tydliga avtal, inte överarbeta, ha extraval.. jag tycket det var bra att han fick hjälp av en revisor under hela året.. kanske kan gå igenom detta med avtal med.. så man är tydlige med vad man ska ha betalt för och vad för arbetsuppgfiter man ska göra.
  • bonnieloveskim

de amatörer som gör det själva i arga snickarn är i alla fall  mer kompetenta i många fall än vad de är som bygger i fuskbyggarna...

• bonnieloveskim

Hur kan man fördriva tiden med att shoppa på internet????

trevligare hitta ett forum att prata i ju

visst shoppar jag med på internet.. lite dvd och heminredning.. när det behövs...

men dessa mängder.....

skaffa en hobby.... eller gå ut i naturen de hade ju så stor tomt.. ska de ha den och sitta framför datorn ?

Svar på tråden lyxfällan!