Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

lyxfällan!

Lakino skrev 2010-05-23 13:04:19 följande:
    som jag har sagt innan,om företaget skickar ut dig på ärende,eller tjänsteresa så är väl god sed att du som skickas ut ANTINGEN ombeds att skriva fakturan på företaget,eller har du med dig ett företagskort och koden,och faktura skickas till företaget. jag har ALDRIG varit med om att man själv får lägga ut privata pengar...jo,jag har jobbat både på stora och små företag.
    Det finns väl inget som heter god sed. Däremot så har man en policy på företagen och den kan ju vara olika. Men det som gäller är ju att mna som anställd följer den policy som företaget har.
  • Virriga Vera
    Joual skrev 2010-05-24 12:01:49 följande:
    Eh... va? För det första var det trynträ som du riktade den initala frågan till, inte mig. Jag bara reagerade på det du skrev till trynträ. För det andra förstår jag ändå inte hur du menar.
    Du är inte ensam om att inte förstå.
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-24 12:16:56 följande:
    *asgarv* finns det inget som heter god sed? när föddes du? jag är född 1977....
    Du förstår mycket väl vad jag menar så det finns ingen anledning att vara spydig, det vinner du absolut inget på.
    Lakino skrev 2010-05-24 12:18:37 följande:
    kan du inte  rättsvetenskap virriga vera?
    Nej, jag är inte kunnig inom rättsvetenskap och det är ju inte det vi diskuterar här heller. Här diskuterar vi den policy som företag har gällande betalning av resor för sina anställda.
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-24 12:22:54 följande:
    nej vi pratar kreditkort.
    och användate av dem, så vad har det med rättsvetenskap att göra?
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-24 12:28:22 följande:
    ja vi pratade ju företag och betalning utav hotell osv och ni hävdar att ni får stå för utläggen,och då sa jag att det hör till GOD SED att företaget skickar med kreditkort+kod och fakturan går DIREKT till företaget= företagskort.
    Och jag hävdade att det är inte GOD SED utan företagets policy som styr och att de flesta företag faktiskt föredrar att man själv betalar och sedan skriver en reseräkning och bifogar sina kvitto.
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-24 12:31:36 följande:
    men för att återgå till det här med kreditkort som PRIVATPERSON,det behövs ju inte. så VARFÖR har ni som privatpersoner kreditkort? varför använder ni inte er lön?
    Men hur svårt är det att komma ihåg vad vi har berättat om och om igen för dig under ett antal år och dina olika nick.
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-24 13:07:10 följande:
    och du tror att jag bara vill ha svar ifrån dig,joual och trynträ? nej det finns fler på familjeliv som kanske vill göra sin röst hörd?  är så trött på ert förbannade gnatande..
    Hur hindrar vi att andra skriver?
  • Virriga Vera

Jag tycker det är tråkigt att hon avregistrerar sig hela tiden. Egentligen så har hon inte fel i sak men är så rigid i sina åsikter att det blir fel och har lite svårt med nyanserna i diskussionerna.

Svar på tråden lyxfällan!